Att åka till månen!

Lillan: Mamma..... jag vill åka till månen!

Jag: Det kan inte vanliga människor göra.

Lillan: Varför inte?

Jag: Näe för det är bara mäniskor som jobbar på Nasa som kan åka dit.

Lillan: Jobbar pappa där?

Jag: Asg*..... näe gumman det gör han sannerligen inte.

Lillan: Jobbar du där då???

Jag: Eh.... näe!

Lillan: Men vem jobbar där då???

Jag: Jooo..... Christer Fuglesang jobbar nog där...... tror jag!

Lillan: Aha...... pratar han finska?

Jag: Näääää....... det kan jag inte tänka mig...... men han pratar Svenska.

Lillan: Gööööööör han???? Men då kan ju jag prata med honom :-)

Jag: Aaaaaaa....... hälsa från mig!

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Tänk om vi hade haft det fullständigt okomplicerade sättet att tänka som din Lillan har då hade livet varit mycket enklare att tackla...:)



SV ang rosor: De här rosorna fanns här när jag köpte huset och har av någon konstig anledning överlevt min "skötsel". Här beskärs inte en enda växt efter regelboken - "vres-rosorna" ("ormhäcken";))"beskärs" med häcksax, stockrosorna med grensax och den rosenbuske som blommarna klipper jag av en gren emellanåt när något "sticker ut"....;) Men blommar efterhand gör de allihop:)

2008-08-24 @ 21:36:32
URL: http://enannanmamma.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Ja, hälsa från mig också!!



=)

2008-08-25 @ 15:05:07
URL: http://www.kotteby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0