Lyxigt, traumatiskt och skor.

Min äldsta bror är och hälsar på här i Sverige (han bor i Finland annars :-) och det är sååååå lyxigt. Han har värre städmani än vad jag har, så vi blir otroligt bortskämda just nu :-) Idag har han dammsugit huset och dammat, det bästa är att det blir ordentligt gjort också... vilket innebär att han är medveten om att hörn inte är runda!!! Han är även duktig på att laga mat, så imorgon ska han fixa ihop en älgstek. Jag har sagt till honom att det är heeeelt ok att flytta in här om han skulle vilja det :-) Han är den perfekta husgästen!

Idag har lillan varit på dagis några timmar. Det var personalen som föreslog detta eftersom de har omorganiserat daghemmet, så lillan och hennes jämnåriga från hennes tidigare avdelning behöver få en mjukstart. Detta innebär några timmars dagis även imorgon och på fredag. Det är nog även bra för min skull att vi mjukstartar, för när semestern är slut blir det alltid ett trauma för mig att inte träffa mina barn hela dagarna :-( Jag skulle helst velat ha henne hemma dessa sista semesterdagar..... men jag vet ju att hon behöver en mjukstart..... så jag får stå ut.

Idag har jag tröstshoppat på nätet :-| Dock var det något livsnödvändigt som jag köpte...... nämligen ett par nya skor :-) Man kan ju faktiskt inte leva utan skor... eller hur!?!

Dessa blev det :-)



Kära medbloggare, möt resultatet av min tröstshopping..... en praktisk och livsviktig sko ;-) Fast jag köpte två skor även fast det bara är en sko på bilden :-)

Kommentarer
Postat av: Therese

Nä...jag kan ju inte träna i LERUM (vilket var det enda stället du kunde tänka dig;) Ah, du vet ju vad jag tycker om gym... men ... a womans got to do what a woman´s got to do... bli snyggare alltså...;) Ska man vara fin (osv). Att du har sån separationsångest från småttingarna... trodde du skulle tycka det var skönt att få lite egentid. Men det är klart...så är hon ju en liten ängel också! (När hon sover;) kram o puss

2008-08-13 @ 22:18:04
URL: http://tezet.blogg.se/
Postat av: ullrika

blev lite orolig först när jag trodde du blitt lurad men så lugnade du mig; två skor. sicken lättnad!

2008-08-13 @ 22:36:30
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Titti

Finns ingen bättre uppfinning än nät-shopping! Man kan handla under dygnets alla timmar, att inte köpcentran har upptäckt hur många småbarnsföräldrar med morgonpigga barn det finns, som gärna skulle sköta sin shopping kl 4 varje morgon, så dom kunde vila på dagen sen när barnen vilar!

2008-08-14 @ 21:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0