Pinsamt!

Alltså jag har ju alltid vetat att dagen, då jag blir en pinsam förälder, skall komma........ men att det skulle komma helt oväntat, ungefär som en ordentlig käftsmäll, hade jag inte räknat med :-|

Häromdagen när jag skulle köra sonen till innebandyträningen, hälsade jag på grannens son och dennes syster...... När vi sedan ska åka iväg säger sonen "Fan vad du är pinsam" ....... varvid jag givetvis undrar om det är min blotta existens på jorden som orsakar denna pinsamhet, eller om jag omedvetet gjort något konstigt :-| Han förklarar då att det var sättet jag hälsade på grannens barn som var pinsamt....... jag pratade med dem som om de var bebisar!!!! Jag hävdar bestämt att detta icke var fallet........ men jag kunde lika gärna pratat med en vägg och förmodligen fått mer medhåll!

När vi sedan kör iväg sänker han musiken i bilen....... och jag höjer...... och han sänker igen....... tittar ilsket på mig och säger "När du har släppt av mig och kör iväg kan du höja hur mycket du vill, men just nu är du faktiskt pinsam!"

De som känner mig har nog listat ut vad som kommer härnäst....... för nu växer hornen ut!!!!! Jag ska nog visa honom pinsam tänker jag...... och när han öppnar bildörren drar jag på stereon på högsta volym....... och får en blick som skulle kunna döda vem som helst!! Stackars barn..... som blivit begåvad med den mest pinsamma mamman i hela världen...... som dessutom har en liten djävul på axeln som ibland kör upp sin tre-udd i änden på ängeln som sitter på andra axeln! 


Kommentarer
Postat av: Mina

hihi, jag hade nog gjort detsamma :D

2008-08-31 @ 17:17:56
URL: http://mina3.blogg.se/
Postat av: ullrika

haha! påminner om min bästis mamma som gick med bästisens tvillingbror, då tolv år och med hockeyfrilla, på stan för att köpa nåt stort dyrt vinterplagg som krävde bådas närvaro. han galopperar på tio meter framför henne, det är ju så himla pinsamt att gå med mossan på stan. efter några kvarter tröttnar pinsamma mossan och hojtar så det hörs bra mycket längre än fram till honom;



- jag är inte så himla stolt över dig heller, min son!!



kanske låter hårt, men jämrans va jag har skrattat åt det här!

2008-09-01 @ 00:31:20
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Titti

Hahaha, så ska jag också bli!

2008-09-01 @ 18:32:38
Postat av: Petra

Du är ju bara för skön, hihi! Det är så de ska tas!

2008-09-02 @ 17:55:37
URL: http://iconfess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0