Trädgårdsfix och jordgetingar

Resten av semestern har jag tänkt att vi ska fixa iordning vår trädgård. Kanske inte den roliaste sysselsättningen, men det är nödvändigt...... och nu har man ju tid att göra det. Det kommer ju även bli fint när det är klart :-)

Planen är att vi ska få tre nya rabatter med höstflox, rosor och lite annat krafs. Dessa skall placeras på baksidan av vårt hus där altanen och gräsmattan är.... och så skall vi även försöka bygga en liten lekstuga till lillan. Nu har jag tyvärr stött på patrull :-/ När jag skulle klippa ner rhododendronbusken hörde jag ett intensivt surrande, men tänkte inte mer på det. Trimmade sedan lite gräs och skulle sedan rensa ogräs..... och rycker upp en tuva med medföljande getingar!!!! Sen blev det ett jävla surrande på dem och jag fick helt enkelt fly in i huset. Nu har jag surfat efter alternativ till hur man bäst får bort dem, och resultatet är givetvis Myrr (som verkar vara en universallösning på det mesta :-) Man kan även hälla i bensin och tutta på...... men jag tror att jag försöker med Myrr först ;-)

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Välkommen hem igen! Men oj, se upp med jordgetingarna!!! Är ju de grinigaste insekter som finns!! Skall ni strö på MYRR och sätta en uppochnervänd hink över eller hur skall det gå till?

2008-08-06 @ 21:53:48
URL: http://enannanmamma.blogg.se/
Postat av: Mattias

Myrr är det bästa helt klart, det drar med sig det in i boet så dör de innifrån... Tar några dagar dock..

2008-08-06 @ 23:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0