Drömtydning

Jag har en återkommande dröm där jag är tillbaka i skolan, och varje gång får jag panik när jag inser att jag ska ha prov och inte har varit på en enda lektion!! Då börjar jag panikplugga för att läsa ikapp hela kursen. Det är alltid samma ämne.... svenska.... och sist kunde jag inte ens panikplugga utan fick bara syn på att jag hade fått ett E i betyg på kursen :-/ Hur det kommer sig att jag blandar in det amerikanska betygssystemet vet jag inte, men det är ju inte mycket annat i drömmen som är begripligt så varför inte ;-) I vilket fall så blir jag skitförannad i drömmen, för jag ska ha högsta betyg i alla kurser och det jävla E:et stör mig!

Häromdagen kollade jag upp drömmen i mitt drömlexikon (ja, jag ser drömtydning som en form av terapi ;-) och blev väl egentligen inte så mycket klokare, men ändå! Man får ta de väsentliga delarna av drömmen och leta upp det ordet i boken och sedan fundera över hur man vill tolka det. Orden jag kollade upp var skola och bokstav (ordet betyg fanns inte med) och här är då resultatet:

"Skola Eftersom skolan är en betydelsefull del av en människas tillvaro har minnen från skoltiden ofta lämnat starka spår. Tyvärr kan minnena vara obehagliga, kanske fanns känslor av otillräcklighet och att inte duga inför lärare och skolkamrater. På ett symboliskt plan har skolan att göra med växande kunskap och fördjupad insikt"

Vad bokstaven betyder är lite mer en tolkningsfråga, och det är tydligen upp till mig själv att ta reda på vad den har för innebörd :-/ Vad man skulle tänka på var att bokstäver även har en motsvarande siffra.... och E, N, och W = 5! Detta gör mig inte klokare, och jag börjar fundera på om min dröm slutade med en Cliffhanger!?! Det kanske kommer fler bokstäver i ett senare skede.... så jag kan bilda en sifferkombination som jag kan spela på Lotto med.... och bli miljonär :-) Så måste det ju vara..... fan vad bra!! Med andra ord..... fortsättning följer......

Inatt drömde jag att Britney Spears hade snott min bil..... det är en dröm jag inte behöver tyda! Jag kollade nämligen på dokumentären om henne på fyran igårkväll, och jag är hyfsat övertygad om att det är anledningen till hennes gästspel i min drömvärld :-)


Kommentarer
Postat av: J

Oj, vilken klassisk dröm! =) Fattas bara att du ska hålla tal för hela skolan och upptäcker att du är naken ;)

2008-12-08 @ 00:56:30
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Susan

Måste kolla skräck/gudarna, jag är Spindelmannen. Men nej, inte Brittan å Darin...du är väl en rocker? Innerst inne? Tänk Master of Puppets, And Justice for All...

2008-12-08 @ 07:44:42
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0