En studie i stök

En braskamin kommer lösa många problem för mig! Den i familjen som håller sina saker kära (framförallt kläder)..... kommer förhoppningsvis förstå att golvet inte är en förvaringsplats för dessa ting! Kläderna kommer att hamna i vedkorgen, för att senare tjäna som värmekälla!

Jag tar det som en personlig förolämpning att kläderna ligger och dräller överallt, och det är iallafall maken medveten om! Att man ändå inte plockar upp dem ser jag därför som en provokation. Ett stökigt hem är för mig en riktig energitjuv, särskilt när man inte är riktigt frisk och ändå måste städa och tvätta. Ingen annan behöver lyfta ett finger här när de är sjuka..... men tro inte att någon plockar undan när jag är sjuk. Till detta ska jag tillägga att jag i flera veckor har nämnt (på ett trevligt och pedagogiskt sätt) att man inte lägger sina skitiga arbetskläder i en hög på golvet i tvättstugan. Särskilt inte när man i tvättstugan (precis bredvid klädhögen) har ett skåp som är till för just använda arbetskläder som skall användas dagen efter och som inte ska tvättas än! Min toleransnivå har med åren blivit väldigt hög, och många gånger plockar jag undan för att vara schysst, och för att jag inte orkar tjata. Det handlar inte om att det ska vara kliniskt rent, den tanken har jag gett upp för länge sedan, utan om att plocka undan efter sig själv!

För mig handlar livet om att ge och ta, och jag ger gärna..... men när man inte får det som man ser som viktigt tillbaka, utan att behöva tjata om det, så börjar man ju fundera på ens egenvärde! Det kostar inget, och det är värt mer än stövlar eller andra materiella ting, och ändå är det något man aldrig får! Nu vet jag att jag kommer få skit för detta inlägg, och en massa kommentarer om att maken faktiskt gör en massa annat som jag ska vara tacksam för, och ja... jag är lyckligt lottad, men det är faktiskt han också..... och han får det han vill ha!

Jag vet att jag inte är den enda kvinnan i detta avlånga land som har det så här..... och jag tycker att det är trist! Det som de flesta kvinnor vill ha..... är gratis för män att ge..... och ändå verkar det vara så svårt.... varför?


Kommentarer
Postat av: Kotteby

Men din make gör väl en massa annat? Ja, du borde ju vara lyckligt lottad.





=)

2008-12-15 @ 15:14:39
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: "Lynette"

Jäkla skitgubbar, även om dom är bra att ha!

Ja är i ditt lag, bara så du vet.

2008-12-15 @ 15:24:21
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
Postat av: Anonym (inte alls maken i fråga)

Jag håller med dig Kotteby, han är ju väldigt duktig och flitig annars.

Kanske var det så att han varit ute och högt ved tills kroppen inte orkade mer och bar honom bara nästan fram till skåpet.

2008-12-15 @ 16:08:45
Postat av: S@tu

Moahahahaha.... veden som jag skall använda till att elda upp kläderna :-) Ödets ironi!

2008-12-15 @ 16:12:55
Postat av: Daniel

Nu läxar du upp honom - heti!

2008-12-15 @ 17:10:05
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Tina

Tror det är genetiskt... ;-)

2008-12-15 @ 19:45:16
URL: http://meanwhilesomewhereelse.blogg.se/
Postat av: Titti

Känner igen ditt problem... "Men han tar ju hand om barnen så duktigt..." Som om inte jag gör det?

"Han städar ju faktistkt" Ja visst, när jag frågat 432 gånger.... Att elda upp allt skit? Vilken bra idé! Nu ska vi få det varmt och skönt!

2008-12-15 @ 20:54:05
Postat av: ullisar

Satu. Hata inte mig nu, men... han kommer förmodligen inte att ändra sig. För din egen skull, acceptera den där klädhögen. Det är skittrist, jag vet. Men. Om vi vänder på steken; lika lätt för dig att acceptera att den är där, lika lätt borde det vara för honom att lägga kläderna nån annanstans...



Som sagt. Don't hejt mi. Jag försöker bara dela med mig av min livserfarenhet :)



Pussokram!

2008-12-15 @ 23:48:56
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Bah....jag behöver inget gratis smink minsann.

Jag är naturally beautiful.



det är humor:

Att ordet ful finns i engelskans vacker.

2008-12-16 @ 09:55:05
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Honung

Tur att man inte är gift...

2008-12-16 @ 11:22:26
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: S@tu

Till Ullisen: Just därför är jag glad över braskaminen: Burn Sucker Burn! Problemet löst!

2008-12-16 @ 12:08:23
Postat av: Mli

Jamen här behövs en kryssning ser jag! Strålande, efter 24 timmar med oss så...så..eh..jah kul blire iallafall!

2008-12-16 @ 20:54:39
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0