Gläns över sjö och strand

När jag gick i låg- och mellanstadiet var jag med i skol-kören, och vid den här tiden på året var det alltid julsånger på repertoaren. Den sång jag minns bäst är Gläns över sjö och strand, och det var min favorit! Än idag brister jag mer än gärna ut i sång när jag hör den, och alltid i den övre stämman som vår kör-ledare tilldelade en del av oss. Det jag minns bäst är att vi vid ett visst ställe i ovan nämnda psalm skulle räkna till åtta och sedan börja sjunga, och detta upprepade hon varje år, som ett mantra :-) Så varje jul när jag hör denna sång, och sjunger stämman jag hjärntvättats med, minns jag svunna tider..... när vi stod i kyrkan och sjöng så vackert.... och maniskt räknade till åtta! Det var julstämning av hög klass :-)

Anni-Frid Lyngstad - Gläns över sjö och strand


Kommentarer
Postat av: Lynette

Åhh ja den är fin.

Riktig julstämning, får lite madickenkänsla av den.

undrar om dom inte sjunger den där..

2008-12-21 @ 20:33:04
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
Postat av: Therese

Haha,,,ja jag har alltid vetat att det pågår något lömskt i den kattens hjärna. Anledningen till att hon sover så nära mig på nätterna är bara för att hålla koll. Det heter ju "keep your friend close, keep your enemies closer" ;) Hoppas det gick bra när ni horade för tomten idag...hihi. kram

2008-12-21 @ 20:47:35
URL: http://tezet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0