O-babbligt i sjukstugan!

När lillan är sjuk märker man det ganska tydligt utan varken febertermometer eller läkarbesök..... för hon blir tyst! De som känner henne privat vet precis vad jag pratar om, för det finns nog ingen människa på denna jord som pratar så mycket som lillan :-) Inte ens jag kommer i närheten ;-) Efter en hel dag i hennes sällskap är man riktigt trött i huvudet av alla frågor och diverse babbel.... men efter gårdagen så tänker jag aldrig mer klaga över det!

Jag har nog aldrig varit så orolig över hennes allmäntillstånd som jag var igår :-/ För några timmar efter att hon hade fått panodil, hade hon 40,4 graders feber..... och var helt knäpptyst! Även maken blev orolig, och det händer inte ofta ska jag säga. Hon pratade om att världen var prickig, och senare undrade hon om allt var på riktigt..... heeelt väck! Ögonen var glansiga och alldeles illröda, och hon var kokande het! När jag ringde sjukvårdsupplysningen och berättade läget blev sköterskan lite bekymrad över att febern inte gick ner med Panodilen (alternativt att den var nere och kunde stiga ännu mer) och att hon var så allmänpåverkad..... så hon beordrade mig att ge henne Ipren, som kan ges i kombination med Panodil. Skulle det inte heller hjälpa så tyckte hon att vi skulle åka in till barnakuten för en koll..... och jag kan villigt erkänna att det knöt sig i magen på mig, för de sköterskorna låter aldrig bekymrade :-/

I allafall så var den Ipren vi hade gammal, så det var bara för mig att köra rally till närmsta apotek och inhandla en ny..... och köra rally hem igen..... trycka i henne Iprenen och vänta..... och vänta..... och till slut andas ut! Febern släppte, och lillan började bete sig lite mer som vanligt..... och jag har nog aldrig varit så glad över babblandet som jag är nu :-)

Nu vet jag att själva febern inte är farlig, men om den stiger över 41,5 så är det inte bra för hjärnan...... så om man har 40,4 när man är medicinerad finns ju risken att den faktiskt stiger till högre grader när effekten avtar..... om det inte är så att den har varit verkningslös..... ja, ni fattar själva.... det är lite lurigt!

Nog om sjukdomar! Det verkar som att det går åt rätt håll, och jag har fortfarande inte blivit sjuk :-) Peppar peppar.....

Kommentarer
Postat av: "Lynette"

Haha låter likt min lilla!

blalalalalal liksom.

Men som du säger, hellre det och dom mår bra!

krya på er!

2008-12-03 @ 18:33:08
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
Postat av: Titti

Lillstumpan! Så sjuk får man inte vara när man är liten!

Men att varva ipren och paracetamol är jättebra, då kan man ge var 3-4 timme!

Hoppas hon kryar på sig snart!

Kram

2008-12-03 @ 21:17:58
Postat av: t0tta

Vilken tur att det ordnade sig =)



På tal om babbel... Jag trodde min dotter babblade mycket... Tills jag träffade min pojkväns yngste son.. Du milde... Han slutar inte ens babbla för att andas..

2008-12-04 @ 13:21:39
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: Susan

gött att iaf kunna få i lillan medicin. Min minsting som faktiskt är stor (8)är helt omöjlig, har alltid varit. Grinar och äcklas så han nästan spyr på kuppen. Senaste med. intaget var en halvtimmes snyfteri med en meråmer frustrerade/opsykologiska föräldrar...

2008-12-04 @ 15:43:56
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0