Hallelujah moment!!!

Idag har jag lekt perfekt hemmafru och gjort min (enligt vissa) plikt och lagat mat till min familj, bror, och svärfar, som hjälper till med kaklandet av badrummet. Potatisgratäng, grillat kött (entrecot, fläskkarré och fläskfilé...alla vill ju ha olika kött) vitlöksbaguetter och en riktigt god sallad blev det till middag.....och jag drack ett riktigt gott glas rött vin till. Lindemans Bin 45, en Cabernet Sauvignon som passar till det mesta enligt mig!

Nu ligger jag i soffan på filmloftet (fick 10 min paus) och lyssnar på den genom tiderna bästa låten...Halleluja....Jeff Buckleys version. Just den sången har ju gjorts i olika tappningar, bl.a. av Peter Brödback som sjunger om vinternatt istället :-| Jag föredrar Jeff Buckley.......skulle nog till och med föredra min egen stämma mer än Brödbackens....men det är ju min åsikt. Vet även i detta fall (som med melodifestivalen) att många av mina vänner gillar hans stämma, så jag vill inte såga honom alltför hårt.....men de flesta vet ju vad jag tycker ändå eftersom jag har lite svårt att hålla in mina åsikter! Som för övrigt är väldigt många (åsikterna alltså).....därav denna bloggs existens :-)

Nåja, tillbaka till verkligheten, tvätta, diska, träna, natta, hänga tvätt......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0