Ledig torsdag = sjukdom?

Udda veckor jobbar jag på lördagen, vilket innebär att jag är ledig på torsdagen samma vecka istället. Förra lediga torsdagen var min dotter sjuk....och nu är hon sjuk igen!!!! Nu går ju inte hela världen under av detta, men jag får ju aldrig gjort sådant som är smidigt att göra när hon är frisk. Tänkte tagit med henne till H&M idag (har en rabattcheck på 20% som gällde bara idag) och köpt nya regnkläder till henne...men att ta med sig en snorig, hostig och febrig fyraåring in i en affär är ingen positiv upplevelse för någon. Jag får istället använda tiden till att baka en kaka till fredagsfikat på jobbet imorgon......och nej, min dotter skall inte få nysa i smeten :-|

Skulle även kunna passa på att sanera mitt hem......var det någon mer än jag som såg Rent Hus på fyran igår?? Herregud......hur kan man leva i en sådan röra?? Jag fick ångest bara jag såg det på TV :-| Alltså hur kan man ha mat i kylskåpet vars bäst före datum var 2001???? Hallå.....det är sju år sedan!  Å husdjur i all ära.....men småkryp i kylen.....iiiiiiiuuuuuuuu! Stackars människa.....

Det som faktiskt är positivt med denna sortens program är att man inser varför man envetnas med att försöka hålla sitt hem rent och städat! Ungefär som att Du är vad du äter , på TV3, fungerar som en bra motivation till att träna och tänka på vad man stoppar i sig.


Kommentarer
Postat av: monica

tyvärr måste jag erkänna att jag hittade en soyasåsflaska i vår kyl som var från -99... usch, vad äckligt! Och kryddor från -00.. ja, fy faan..

2008-02-28 @ 20:23:38
URL: http://monni81.blogg.se
Postat av: Helena

Som sagt vad kul med en "ny" blogg. Jag kommer tillbaka. OK med en länk från mig?

2008-02-28 @ 20:35:44
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: Helena

glömde.... kul att du gillade min blogg!

2008-02-28 @ 23:18:58
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: Therese

Klockan är 20 över sex och jag är FORTFARANDE kvar på jobbet. Trots att jag slutade fyra. Gissa om jag kommer behöva vin ikväll? Tar med mig en flaska hemifrån! Hoppas du är vinsugen:) Har ett förhör kvar att skriva rent- sen far jag! kram

2008-02-29 @ 18:22:01
URL: http://tezet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0