Ont det gör ont....

Nu är jag vänsterhänt! Det gör såååå j*vla ont i min högra handled att jag inte ens kan blogga med den :-( Det har gjort ont ett tag, men det är först idag det har blivit outhärdligt. När jag då skulle boka tid hos min husläkare fick jag lyssna till en telefonsvarare där min läkare med myndig stämma förklarar att mottagningen är stängd vecka sju!!! Vafaaaan, är jag den enda mäniskan i denna värld som inte kan vara ledig alla klämdagar och lov??? Det värsta är nog att hela jävla Sverige avstannar veckorna 28 29 30 och 31, när det är industrisemester. Att inte alla kan ta semester dessa veckor verkar inte ha sjunkit in. I ett samhälle där affärerna har öppet i princip dygnet runt, och även under de magiska veckorna i juli, kan inte dagisavdelningarna ha öppet under juli månad. Nä, då ska de barnen som behöver omsorg istället placeras på något helt annat ställe, med ny personal. Det känns inte riktigt motiverat att skola in sitt barn på nytt för att man inte kan ta semester just dessa veckor. Alternativet blir då att man som föräldrar inte kan ha semester samtidigt med varandra....kul! Det har ju gått bra så länge man har haft föräldraledighet kvar för då har min kära make, som har ett lite mer flexibelt jobb, kunnat vara pappaledig de veckor som diffat så vi kunnat ha lite ledigt tillsammans. De dagarna räcker ju dock inte i all evighet....tyvärr! Vi får väl helt enkelt anlita en barnflicka....eller byta jobb....eller bli ekonomiskt oberoende....eller ta med dottern till jobbet :-|
 Jamen det finns ju jättemånga alternativ ju :-)

Morr....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0