Badrum....och busväder!

Idag har vi varit och kollat på kakel och klinker till vårt snart färdiga badrum. Först åkte vi till Konradsson ute i Sisjön. De hade stort sortiment och bra service men var kanske lite dyra för vårt tycke. Sedan åkte vi till Hornbach där jag hittade en platta som var "tobaksbrun" 33*33 cm, den ska vi ha på golvet. Därefter åkte vi till Stigs Kakel som har bra service, stort utbud och bra priser. Där hittade jag en blank vit kakelplatta, 15*15 cm, till väggarna. Vi har även beställt en badrumsinredning från Trendimport idag (se bild nedan), så nu känns det som att vi faktiskt kommer att ha ett stort fint badrum innan det är dags för pensionering.




Givetvis glömde vi att ta med en jacka till vår dotter så att hon skulle slippa ha på sig overallen när vi hoppade ut och in på alla ställen, men det funkade rätt bra ändå. Sen lyckades vi (min man) även glömma hennes mössa på toaletten hos Konradssons kakel. Dottern blev ju helt förtvivlad eftersom vi då redan var ute på Hisingen, efter en evighet i bilköer, och inte kunde åka tillbaka och hämta den. Men en glass senare var allt frid och fröjd :-) Så imorgon får min kära, men något snurriga, make åka och hämta mössan!


Nu är vi, trots eländigt väglag och i princip ingen sikt alls, hemma...i lagom tid till att natta dottern. Så var denna dagen avklarad, och imorgon är det fredag!!! Äntligen...

PS. Vad skönt att ni är hemma igen Therese, vi har saknat er! Fulbio imorgon kanske? Puss å kram ses på stan ;-)


Kommentarer
Postat av: Therese

Javisst, jag har vikt fredagen åt det Hagströmska folket (både ni och sambon alltså:)trots erbjudande om after work och annat så jag RÄKNAR med att de blir bio ikväll:) Har du tittat på länken till hästen jag ska rida imorgon? Länken finns på bloggen...han är skitcool:) kram

2008-02-01 @ 09:53:53
URL: http://tezet.blogg.se
Postat av: Therese

Ja, han ser stor ut:) Fast han är "bara" 1.58. Men väger sina 800kg. Ägaren berättade nyss att Jupiter löshoppar över en meter- lätt...hihi... men han har bara westernsadel så det lär väl bli markbunden ridning om det blir honom det blir. Kort ridväg mellan Jonsered och hemma över berget förresten, om promenadvägarna funkar! Bara några kilometer. Har NOLL motivation idag. Får snart löneavdrag för nätandet tror jag:) Nä, nu får jag försöka läsa något som har med jobbet att göra. stor kram, ses sen och fundera på vilken film ni vill se. kram

2008-02-01 @ 13:01:02
URL: http://tezet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0