Vem är mamma Satu?

 Ja, var ska jag börja...

Jag fyller trettio år till sommaren, eller tjugotio känns faktiskt lite bättre. När jag pluggade på Komvux för några år sedan, sa en klasskompis (givetvis av det manliga könet) att kvinnor når sitt bäst före datum när de fyller trettio!! Han lade sedan till att män bara blir bättre och bättre med åren :-o
 Vid tidpunkten för detta otroligt intelligenta uttalande var jag 21 eller 22 och trettio verkade vara lååååångt borta. Nu är det inte ens ett halvår kvar :-|

Skall man börja syna sitt liv i sömmarna, som så många gör när de närmar sig 30, så har jag faktiskt hunnit med en del. Det jag är mest stolt över är ju givetvis mina barn. Min son som jag fick när jag var 18 och vars pappa jag idag, 12 år senare, är gift med; och vår dotter som snart fyller fyra år.

Min gymnasiekompetens läste jag in på Komvux med strålande resultat, vilket var en revanch med tanke på att jag betraktade högstadietiden som en enda lång håltimma! När jag sedan kastade mig ut i arbetslivet hamnade jag i optikbranchen som optikerassistent, och där har jag jobbat i 6 år!! Det är ett mycket omväxlande och intressant yrke, särskilt som verkstadsansvarig vilket jag är idag. Det är alltså jag som slipar glasen som skall sättas i bågarna, eller jag som programmerar maskinen som slipar glasen :-) Det är även på verkstaden som alla reparationer och justeringar görs. Sedan ingår ju givetvis allt annat butiksarbete vid behov, förutom synundersökningar som leg. optiker gör. Det enda negativa med mitt jobb är lönen som suger, och att man stressar mycket. Men men, man kan inte få allt :-)

Jag bor med min familj, i ett stort hus som min man har byggt och jag har inrett :-), några mil utanför Göteborg. Vi har två katter som heter Oskar och Mojje, som för övrigt kommer att få en helt egen avdelning i min blogg...

Oj, det känns att man inte är van vid att blogga...har tagit en evighet att skriva detta :-) Har dock sneglat på Let´s Dance samtidigt...simultankapaciteten är inte den bästa på en fredagkväll. Nu skall jag kolla på ful-bio på vårt filmloft ;-)

Tack för hjälpen Tézet, med det tekninska här på min blogg!!! Kramelikram :-)

Fortsättning följer....

Kommentarer
Postat av: Therese

Det går ju finfint för dig:) Du kommer säkert känna dig mer avslappnad med tiden:)(Angående skrivandet alltså, hihi) Blir kul att läsa vad du skriver! kramkram

2008-01-26 @ 10:16:22
URL: http://tezet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0