Mamma Mia...

.... var filmen vi såg ikväll. Man kan säga att det var mer musikal än film, och då menar jag inte på grund av musiken utan snarare att skådespelarna spelade över bitvis. Handlingen var lite tam och det märks att den är uppbyggd kring låtarna, men den var helt klart sevärd :-) Jag är grymt imponerad över Meryl Streeps röstresurser, hon sjunger riktigt bra..... däremot insåg jag att Pierce Brosnan har en riktigt mesig röst..... han kan inte sjunga! 

En bit in i filmen dök plötsligt Benny Andersson upp som en pianospelande statist, då gick det ett sus genom publiken.... och man kan inte annat än förundras över alla bra låtar som ABBA har gjort. Det är nästan lite pinsamt att erkänna det ..... men där satt jag i en mörk biograf med gåshud och nynnade med till alla låtar :-)



Kommentarer
Postat av: Helena

Den sakll jag se. Minns fortfarande när jag satt i soffan 1974 och ABBA vann med Waterloo... det var tider.

2008-07-18 @ 00:17:19
URL: http://gutta.blogg.se/
Postat av: Titti

Hade tänkt se den också, men är den tam väntar jag nog till dvd iallafall.

Mörk choklad är ju jättegott, helst till en kopp kaffe. Mjälkchoklad måste ju vara minst lika nyttig då men den vill man ha läsk till och det är det som förstör det nyttiga!

Grattis till semestern!

Kram

2008-07-18 @ 06:35:23
URL: http://dagarimittliv.blogg.se/
Postat av: Petra

Ska se den nästa vecka och lääängtar! Älskar ju musikaler.

2008-07-23 @ 13:36:08
URL: http://iconfess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0