STCC...

... skulle det blivit för mig i Frihamnen idag... men det sket sig i vanlig ordning :-/

Makens jobb skall ha öppet hus i ett av kaj-skjulen idag, med lite grillning och möjlighet att avnjuta STCC från balkongen. Vi hade fixat med inträdes-pass, och planerat allt in i minsta detalj.... nästan! En liten detalj som vi hade missat var dottern! Eftersom vi inte hade fixat någon barnvakt (läs: mina föräldrar.... vilka för övrigt har åkt till Finland) så blev det jag som fick stanna hemma med henne. Vi hade egentligen tänkt ta med henne, men hon har varit på ett riktigt uselt humör på morgonen, så jag insåg snabbt att det inte skulle funka. Då var det bättre att ställa in sig på att vara hemma... för ett barn som kanske tycker att STCC är kul i fem minuter, och som dessutom har vaknat på fel sida, är inte roligt att tacklas med en hel dag på racing-banan!

Jag är dock inte bitter... för sonen fick istället ta med sig en kompis som är lika racing-intresserad som honom!! Dessutom har sonen fått följa med kompisen på diverse racing-evenemang vid andra tillfällen, så det känns skönt att kunna bjuda igen. Trots allt så är det viktigast att barnen har det bra och är glada :-) för då är föräldrarna också glada :-D

Jag och maken har kommit överens om att när det kommer ett tillfälle för någon av oss att få gå på F1 här i Sverige, då är det jag som drar vinst-lotten ;-) 
 



Kommentarer
Postat av: ullrika

ojdå! förstår nu lite vad din makes arbetskamrat menade när han/hon kallade dig "mild"! själv är jag långsint och grinig. fast så har jag ju bara en unge. och ingen att bjuda igen på. annars hade jag säkert också tänkt som du!

2008-06-15 @ 23:30:48
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Satu

Jag lovar att det kommer, jag har ju ändå övat upp denna talang i snart 12 år :-D

2008-06-16 @ 10:43:10
URL: http://mammasatu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0