Hata EU-sand!!!!

För ett tag sedan var det några skitungar som en kväll hade roat sig med att kasta glasbitar i sandlådan på dagis. Förutom besväret med att sanera och betala för ny sand så har det dykt upp en ny lag.... det måste vara EU-sand som fylls på. Denna sand är otroligt finkornig och verkar vara direktimporterad från Sahara-öknen!
 
INGEN tycker om denna sand... varken barn, fröknar eller föräldrar. Troligtvis finns det inte ett enda klädesplagg i min dotters byrå som inte är sandigt.... trots att jag har tvättat kläderna. Sanden sätter sig i klädernas fibrer, vilket innebär att när jag tar ur dem ur tvättmaskinen så är det fortfarande sand i dem. DET ÄR SAND ÖVERALLT!!!!! Jag blir tokig!!! Jag skulle kunna dammsuga dygnet runt.... men det försvinner inte :-( 

Det värsta av allt är nog anledningen till sandbytet. Det är för att barnen inte skall slå sig!!!! VA???? Allvarligt talat, den jäveln som kom på denna idiot-idé måste ha varit drogpåverkad. Under tolv år som förälder har tanken att mina barns värsta fiende var sandlådans sand, alldrig slagit mig! Hur slår man sig i sand?? Att sanden sedan även är svindyr gör ju inte saken bättre. Så nu finns det vissa daghem som spräcker sin budget på grund av denna sand!!!

Vilken logik... det är ju helt fantastiskt :-|

Kommentarer
Postat av: Helena

Håller med till 100%. Samma här fast i vår samhällighet. EU-standard på lekplatser gör dem dessutom dejält ofarligt tråkiga.

2008-05-25 @ 12:05:22
URL: http://gutta.blogg.se/
Postat av: Titti

man kan bli galen för mindre. Tänk att dom har betalt för att hitta på sånt! eller vad jordgubbarna ska ha för storlek, vilken nyans det ska vara på pennor osv. Vad mycket bättre saker man skulle kunna få gjort för dom pengarna!

2008-05-25 @ 13:18:26
Postat av: Therese

EU är fantastiskt..............;)

2008-05-25 @ 21:24:26
URL: http://tezet.blogg.se/
Postat av: Johanna

vilka j*vla ideer...

eu sand?

2008-05-26 @ 09:50:00
URL: http://desbarrar.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Räikkönens katastrofala resultat och EU-sand. Jösses. Vad kommer härnäst? Vi skall hämta posten själva på kruthusgatan?

2008-05-26 @ 14:06:23
URL: http://kotteby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0