Tattoo!!!

Jag tycker att det är snyggt med tatueringar, och har alltid velat ha en... men inte vågat mig på det. Den största anledningen till det är att jag inte riktigt kan bestämma mig för motiv.... eller var någonstans den ska sitta. Det jag helst av allt skulle vilja göra, men som aldrig kommer att hända, är en jättestor drak-tatuering över hela ryggen. Dock har jag insett att jag nog skulle trivas bättre med något mindre... som förmodligen kommer att sitta på foten. 



Fast jag vill inte ha kinesiska tecken utan något mer tribal-liknande (eller trudilutter som vår mc-knutte-granne kallar det :-), eller stjärnor i lite olika storlekar. Det får inte bli för krusidulligt eller pluttinuttigt dock.

Detta är riktigt snyggt tycker jag.... trudilutter.... men det passar bättre på killar.



Här är också ett alternativ.....



En tatuering skulle passa inför min stundande trettioårskris.... så kan jag sitta på ålderns höst och berätta för de andra pensionärerna om den gamla goda tiden, och så kan vi jämföra våra skrynkliga tatueringar ;-)

Kommentarer
Postat av: otatuerad

på foten är snyggt. har velat i flera år men ännu har det inte blivit nåt. har t o m gått med en ritad kludd (en guldfot/katt-tass) på fossingen ett tag för att se om jag trivdes men jag fick inte den att sitta på nåt snyggt ställe. dessutom. tydligen ska det göra ondast att tatuera sig där man har som minst kött så då är väl foten rätt kasst val för en spruträdd! fast, smärträdd är jag ju inte så... nänä. det blir nog inget. jag är en tråkmåns. blä!

2008-05-29 @ 12:44:33
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Titti

Det är läckert med tatueringar. Jag bestämde mig för att göra en när jag fyllde 18. Än har det inte blivit nån. Men jag ska, jag ska, jag ska! Har bara inte bestämt vart, när och vad. Är glad att jag inte gjorde nån vid 18, den skulle jag säkerligen ha ångrat!

Hur var det på middagen då?

Kram Titti

2008-05-30 @ 07:33:23
Postat av: joel

hmm, man kanske borde truddilutta sig...

2008-06-01 @ 10:06:55
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag har en liten tatuering i svanken som jag gjorde när jag hade en personlig kris för sju år sedan (skilsmässa från make nr ett). Ångrar den inte en sekund! Syns bara när jag vill och symboliserar massor för mig. Do it!

2008-06-03 @ 10:22:42
URL: http://iconfess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0