Lite julstämning... och lite psykbryt!

Jaa, faktiskt :-) I dag när jag åkte hem från jobbet var det nästan mörkt ute, jag jobbade över en halvtimma och den lilla stunden gjorde tydligen rätt mycket på ljuset.
 
Iallafall.... så fick jag plötsligt syn på Lisebergstornet, som de har satt ljusslingor i så att den skall se ut som en gigantisk gran.... och blev så tagen på sängen över hur fint det var :-) Jag har ju sett det förut.... men aldrig från det hållet..... äh.... fan vad svårt det är att förklara.... men ni vet sådär som det blir i filmer, när någon åker till Paris, och helt plötsligt står Eiffeltornet framför dem helt oväntat.... sååå kändes det!

Inte för att jag någonsin har sett Eiffeltornet... eller ens varit i Paris.... men man kan ju tänka sig känslan.... fast utan bakgrundsmusik.... vilket jag iofs hade.... för jag satt ju i bilen.... jaja.... det var magiskt :-)

Sedan.... efter att ha fått ett psykbryt på puckade människor som inte vet hur man kör på Korsvägen (de är otroligt många och borde ha stryk) och stått mitt på spårvagnsspåret en stund (för att en idiot som inte vet vad en stopplinje är stod och blockerade vägen för oss andra som faktiskt kan trafikreglerna).... fick jag syn på att de julpyntat resten av Liseberg också :-) Alltså det är bara så himla fint.... och min ilska bara rann av mig.... för en liten stund.... tills jag återigen (det händer varje dag) fick stifta bekantskap med.... Mrs.Jagharingenaaaningomhurmanskaköraellerblinkaienrondell-käringen..... och Mr.Jagharenjättenyochsnordyrbilmenjaghadeinterådmedblinkers-rövhålet..... och den jäveln ska ha mest stryk av alla!




Så här fint var det när vi var på Liseberg för några år sedan....
men det måste upplevas i verkligheten för att göras rättvisa....
såååå fint :-) 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag vet precis vad du menar med den speciella julkänslan!!



Jag älskar deras julmarknad, 100 ggr bättre än gröna Lunds..

2008-11-14 @ 08:39:20
URL: http://desbarrar.blogg.se/
Postat av: Mina

De där Mr Kanintekörabil och Mrs Kanintekörabil brukar jag träffa dagligen! Helt otroligt, ibland undrar jag hur folk har fått sitt körkort egentligen....

2008-11-14 @ 13:33:24
URL: http://mina3.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Detta inlägg varvas med vackra Paris och hur många Satu skall spöa, så jag nästan ramlar bakut.



Jag var glad. förstående-sur. Glad igen. Och lite förstående-sur.

I samma inlägg....



=)

2008-11-14 @ 15:52:32
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Titti

Det ser fint ut, sällan man är åt ert håll på vintertid, för oss är det ett semestermål och sommarmål, så liseberg i vintertid får nog vänta lite till tyvärr. Men vår lilla nöjespark har också julmarknad, 2-3 träd brukara vara upplysta ;o)

Kram

2008-11-16 @ 10:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0