Utvecklingssamtal

Nu måste jag bara få skryta en stund.... för jag är riktigt stolt! Under tolv års tid har jag aldrig hört någonting negativt yttras på sonens utvecklingssamtal. Givetvis finns det alltid saker som kan bli bättre, men de är få och långt ifrån livsavgörande. Vår son är fantastisk och underbar på alla sätt.... och den finaste killen i hela världen!

Att få höra att han har självförtroende, är duktig och ambitiös, jobbar bra både självständigt och i grupp och har pedagogiska ledaregenskaper vid tolv års ålder, känns som en bekräftelse på att vi har gjort ett bra jobb! Trots att jag var 18 och maken 21 när vi blev föräldrar....

Olyckskorparna som kraxade när ryktet spreds om att jag var gravid, och bara sjutton år, var många..... och ja, jag kan förstå varför..... men idag kan jag bara säga att vi har skrivit alla på näsan.... och det känns riktigt bra :-)

Kommentarer
Postat av: ullrika

ni är grymma föräldrar du och din man. och det är så häftigt att ni fortfarande håller ihop! det är väl rätt höga odds på det i dagsens läga?



en grej jag tänker på är att det väl kanske är så att många som "olyckskorpar" inte menar det som olyckskorperi utan mer som välmeningar men att det kommer ut fel och tolkas fel och bara blir fel i största allmänhet. ingen vill ju nån annan illa (väl?) och jag är övertygad om att korparna idag är lika glada som ni över att det gått så bra!



hursomhaver; grattis till sonen! och till de andra ungarna! och till kärleken!

2008-11-05 @ 00:04:31
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Lynette

klart man ska skryta om sina barn!

Inget gör en väl stoltare och skönt att knäppa några på näsan:=)

2008-11-05 @ 21:02:38
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
Postat av: Titti

Klart han är med sånna föräldrar! Och så härligt att ni fick #revanch! Grattis till en superson

2008-11-07 @ 20:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0