Det är mycket musik nu!

I verkstaden på mitt jobb har vi på musik i princip hela dagen, och musiksmaken varierar ju något bland folket :-) Dock är det NRJ.s webbradio som spelas för det mesta. Ibland är det dock Youtube som gäller, och då kan man ju spela precis det man vill höra. Repertoaren skiftar ganska kraftigt beroende på vem som väljer låt, men det är ju i slutändan vi tre som jobbar i verkstaden som har sista ordet (inbillar jag mig iallafall). 

Idag var det en av tjejerna som spelade upp en låt som jag tycker är fantastiskt bra..... och som har varit med i en reklamsnutt i tv..... ni vet den där med pojken som förföljs av en massa skällsord, men som sedan plockar upp ett rött "Hej" ur väskan :-) Friends tror jag det är reklam för.... iallafall så hade jag glömt av låten tills idag..... men nu lägger jag in den här i bloggen, för jag tror att det även finns andra människor i denna värld som undrat vad den heter!


Så varsågoda ;-)

Peter Von Poehl - The Story Of The Impossible






Jag kan även rekommendera låten "A Broken Skeleton Key" med samme man :-)

Kommentarer
Postat av: J

Mmm vore ju kul att se hur många som faktiskt klickar =)



Den där låten är ju faktiskt tokbra! Och reklamen likaså...

2008-10-15 @ 20:53:49
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Lynette

Du HAR bra musiksmak!!:=)

2008-10-15 @ 22:20:06
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
Postat av: Mli

Oj! Jag letade efter den där låten förut men då fanns den inte. Det är den enda reklam som får mig att gråta, varje gång!



Nej, det kanske inte var så farligt, men ibland gnager samvetet i en lite ;) Å grattis då! Till att du orkade läsa igenom. Jag läste ju givetvis igenom din också =) Vill minnas att Metallica hamnade på din lista också, ska du köpa biljetter till Globen i mars?

2008-10-15 @ 22:30:00
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Helena

Det är ju utmärkt att gå in hos dig så att man kan bli lite uppdaterad och höra lite nytt i musikväg.

2008-10-15 @ 22:33:50
URL: http://gutta.blogg.se/
Postat av: Titti

Och här får vi bara lyssna på The Soundtrack of our life, dvs Pippi Långstrump..



Klart man måste planera julklapparna i god tid för att slippa trängas och jäklas i butikerna sen. Vi är ju så tråkiga att det bara är barnen som får julklappar. Sen brukar vi köpa nått nytt åt oss tillsammans. I år blir det nog rusten av hallen?! :o) Romantiskt va?!

2008-10-16 @ 08:01:38
Postat av: Kotteby

Ja, då är vi nog av samma skrot och korn.

Vi får sätta oss ned tillsammans och skriva en pilot. SVT kommer falla pladask då två galna bloggare gör en gay-serie om bönder.



En Östermalmsinredning i ett rött hus på Vingåker.

Kan det bli bättre?





Ja, läste beslutet. Viasats:s inbox var så nedlusad med upprörda mail, så de kröp till korset och erkände sitt misstag. Men jag tittar nog allt på datorn i alla fall nästa år. Jag har min laptop ändå inkopplad till TV:n. Och jag är inget stort fan till Eje Elgh.



Har du hört de finska kommentatorerna någon gång?

Där snackar vi kvalité, kunskap och sjuk inlevelse.



Även de brittiska är sjukt duktiga.



Såg du min länk?

Klicka på "Motorsport TV"

Dygnet runt visar dem. Och tonvis med F1. Dessutom alla F1 race som live-sändningar. Gratis!



Me like.

2008-10-16 @ 19:14:44
URL: http://www.kotteby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0