Reflex heter det!!

Jag misstänker att många av mina medmänniskor har dödslängtan.... för om man går klädd i mörka kläder vid trafikerade vägar, och inte har en enda reflex på sig när det är mörkt och regnar, så måste ju det kategoriseras som ett självmordsförsök!?! Eller?? Imorse var det nära att jag uppfyllde denna önskan åt någon, som dessutom cyklade på en cykel utan reflexer eller ljus! Det värsta är ju att det är mitt fel om det händer något.... hur försiktig jag än är!!

Därför vill jag att ni sprider budskapet om reflexer..... en otroligt bra uppfinning.... som faktiskt räddar liv!

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Angeläget ämne! Fattar inte att folk tror de är självlysande! Hade vid en konferens för många, många år sedan fått reklamreflexer från ett företag att dela ut till deltagarna. De som blev över hade jag i bilen och delade ut till "behövande" längs vägarna. Tacksamma, men snopna blev de flesta!



Sv: Tack

2008-10-22 @ 19:29:28
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: Johanna

Bra att du påminner, jag har inte satt på en endaste än, varken på mina barn, vagnar eller på mig själv, uselt!



Eller förresten, hunden har på sin sele, alltid något! =)

2008-10-23 @ 22:27:40
URL: http://desbarrar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0