Suck!

21.15 Torsdag kväll äger följande konversation rum hos oss:

Sonen: Jag lägger en lapp på din dator som det är jätteviktigt att du fyller i.... den måste lämnas in absolut senast imorgon!!!

Jag: Vad är det för lapp då?

Sonen: Du måste välja en tid för utvecklingssamtal

Jag: Jaha..... ???? Du menar att jag har en dryg timme på mig att besämma vilka tider som kan funka.... och att sedan skaffa en barnvakt till din lillasyster med dessa preliminära tider som underlag?

Jag igen: ......när fick du lappen?

Sonen: ....... i tisdags......

Jag: Men wtf.... alltså det finns något som heter framförhållning.... jag är övertygad om att jag nämnt ordet vid ett flertal tillfällen..... under tolv års tid!!!!

Det värsta är att på lappen står det klart och tydligt att den skulle varit inlämnad senast idag! Så i verkligheten har vi inte ens lämnat in lappen i tid även om jag nu lyckas bestämma både en tid och fixa barnvakt :-/

Kommentarer
Postat av: Therese

Grejjt... du måste verkligen jobba på att bromsa hans utveckling till en ansvarslös och icke beräknande man (alltså en standard man)... det bådar inte gott...

2008-10-24 @ 19:20:34
URL: http://tezet.blogg.se/
Postat av: från tvärtomlandet

usch då. så här hade det aldrig kunnat gå till i min barndom. :D

2008-10-24 @ 20:26:54
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0