Lååååångt frågeformulär

Häromdagen utmanade Therese mig att svara på nedanstående frågor :-)
Så håll tillgodo....

Vilken svordom använder du mest? Helvetesjävlarövhål.
Äger du en iPod? Ja
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Alltså mobiltelefonen piper 05.00
Hur många resväskor äger du? En
Använder du flip-flops? Näe.... det är lite kallt för det just nu.
Var köper du dina matvaror ifrån? ICA-Kvantum
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Ta bilden! Ibland när man tittar på alla kort vi har tagit genom åren kan man börja misstänka att jag aldrig existerat :-|
Vilken var den senaste filmen du såg? Big Stan... tror jag! (Edit. Fööööörlåååååååt Therese, Enchanted var ju den senaste, men vi pratade nog mer än tittade på filmen ;-)

Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? En vän.... 
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En riktigt fet och snordyr bil :-)
Har någon någonsin kallat dig lat? Ja, och helt obefogat dessutom!
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Näe.
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Eeeehh... har ingen.... eller i bilen har jag ju en cd-växlare och där är det Metallicas nya album som snurrar :-)

Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Oj... alltså rent spontant så skulle jag säga Metallica, men det finns ju så många olika genrer av musik, och det är svårt att jämföra dem med varandra :-)
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Jaaa... flera stycken har jag hört :-) Mer än så tänker jag inte avslöja ;-)
När var senast någon stötte på dig? Hahahaha.... i förrgår!
Vad åt du till middag senast? Köttfärssoppa.
Använder du huvtröjor? Ja, när jag hasar omkring hemma och är allmänt folkful!

Kan du vissla? Självklart
Vem var den senaste som ringde dig? Maken
Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Min bil är min favoritåkattraktion, behöver inget nöjesfält för att få köra den!
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Bajsar björnar i skogen?
Vilket riktnummer befinner du dig i? 031

Tittade du på tecknat när du var liten?
Vad menas med liten..... jag kollade iallafall när jag gick i lågstadiet.
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Störst
Hur många syskon har du? Två äldre bröder.
Är du blyg inför det motsatta könet? A.... som faaan! Tappar talförmågan och rodnar (asg* eller hur ;-)
Vilken film kan du alla replikerna till? Dirty Dancing eller Hitta Nemo..... men inte en hel film!

Äger du några band t-shirts? Nope.... hahaha joo förresten..... en enda :-)
När flög du senast? Till Turkiet någon gång på stenåldern
Hur många stolar står kring ditt köksbord? Sex
Läser du för skojs skull? Hmmmm, det beror på vad jag läser.... instruktionsböcker är ju inte direkt nöjesläsning.
Pratar du några andra språk? Engelska, finska, lite franska och spanska.

Diskar du din egen disk? Nej.... varför tror ni vi skaffade barnen!!?!! 
Har du gråtit offentligt? Herrgud.... jag bölar ju förfan för allting.
Har du en stationär dator eller en laptop? Både och.
Försöker du alltid lära dig nya saker? Jaaa, med betoning på försöker.
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Japp!

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Ja!
Kan du kasta macka? Ja.
Har du någonsin varit på Jamaica? Nej
Vad har du med dig in på bion? Sällskap förhoppningsvis :-)
Vem var din favoritlärare och varför? Ann hette hon! Hon var bara bäst.
Har du dejtat någon av en annan religion? Ingen aning, det har inte varit en frågeställning som jag har sökt svaret på.
Vad har du för väder? Höstväder.
Har du en blogg? Eh... ja!
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Engelska.
Gillar du att flyga? Det beror på hur mycket turbulens det är.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Att han tycker om mig :-) och humor!
När sov du senast på golvet? När jag hade vinterkräksjukan sist.
Vilken är din favorit drink? Meh.... ettglasröttvin tror jag den heter ;-)
Gillar du din boende-situation? Absolut!
Vilken är din mammas hemstad? Nu... eller förr?? Hon och min pappa bor i princip granne med oss! 
Din pappas hemstad? Se föregående svar.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Fem
Är dina dagar fullbokade och stressiga? Det går i vågor.
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Hahahaha.... näääää ;-)
Vilken är din favoritfrukt? Apelsin.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Ja!
Hur gammal blir du nästa födelsedag? Trettioett.
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Jag är en obotlig språkpolis!
Tror du på liv på andra planeter? Ja, liv på andra planeter behöver ju inte betyda just människor eller aliens, utan kanske snarare enklare former av liv.
Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Ingen kommentar!

Tror du att Gud är man eller kvinna? Man.... för han verkar inte ha någon vidare simultankapacitet ;-)
Vad var det senaste du åt? En apelsin
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Det beror på vad man ska komma överens om :-) 
Hur valde dina föräldrar ditt namn? De tyckte att det var en saga att jag kom till, så därav den finska varianten Satu.
Gillar du senap? Ja... Åbo-senap är favoriten.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Jag brukar inte prata med mig själv, men jag försöker intala mig själv att det faktiskt finns folk som har det värre.... men det funkar sällan!
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Näääää!
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Doris i Hitta Nemo :-) Fortsätt simmaaa, fortsätt simmaaaaa!
Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Tycker du om att krama folk? Alltså det beror lite på.... jag gillar att kramas, men det kan kännas konstigt att krama någon man inte känner så väl....

Skulle du säga att du är trendig? Jaa, men det skulle ju inte vara sant :-)
Äger du en digitalkamera? Japp
Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Titiyo och Cher
Stör det dig om någon säger att de ska ringa men inte gör det? Det beror på vem som säger det.
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Marian Keyes En andra chans, jag fick pausa en vecka innan jag kunde fortsätta läsa.

Tycker du att du är attraktiv? Det beror på dagsform, men oftast inte!
Vad är du allergisk mot? Acetylsalicylsyra
Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Va?? Ehhh näe!
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Oskari :-)
Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om? Alla som orkar traggla sig igenom det :-)

Kommentarer
Postat av: Therese

Nä...har vi verkligen inte sett någon film sedan Big Stan??? Enchanted då? Vore för bedrövligt om den dåliga filmen var den senaste vi såg!!! Fulbio på lördag kanske? (Vet inte om M kan...men tror det:) Fan vad skönt om man vore som Doris förresten! Fast lite hysteriskt också...hm... Tja, det kanske är som ditt liv då;)

2008-10-09 @ 19:49:38
URL: http://tezet.blogg.se/
Postat av: Mli

Kopierat! Snott! Taget! Sparat för en rainy day ;)

2008-10-09 @ 19:53:49
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Titti

Det var inte liiiilla "utmaningen" heller!

Men hur blev håret?!

Kram

2008-10-10 @ 08:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0