Ibland...

..... säger folk korkade saker, och visst..... det kan man ju överleva! Men varför ska just de kommentarerna dyka upp i huvudet när man inte orkar motarbeta dem..... tänk vad skönt det hade varit att bara kunna radera dem för alltid!

Och varför ska folk egentligen säga korkade och elaka saker..... är det så svårt att hålla det för sig själv? Jag själv försöker tänka på att säga positiva saker till människor i min omgivning, inte så att jag bara hittar på något, utan att jag säger vad jag tycker! Om jag nu skulle tycka något negativt så håller jag det för mig själv, om jag inte blir provocerad, för då skulle det kanske kunna slinka ur mig.

Speciellt vanligt är ju att man får höra kommentarer om ens personlighet som folk stör sig på, men vad är egentligen syftet med dessa kommentarer? Är det så att man tycker att alla ska vara som en själv, och att folk går runt och tror att just deras personlighet är den bästa i världen?  Vill de att man ska ändra på just den delen i sin personlighet för deras skull? Och i så fall.... varför skulle jag göra det för just dem som kritiserar..... hellre gör jag det för någon som uppskattar mig precis som jag är?

Jag har hört någonstans att de egenskaperna som man irriterar sig på hos andra människor, är egenskaper man själv har och kanske borde reflektera över...... och i många fall ligger det kanske någonting i det! För min egen del försöker jag alltid koncentrera mig på de positiva egenskaperna hos andra människor, även om de har varit eller är elaka mot mig! Kanske kan människor ändra sig om man behandlar dem som man själv skulle vilja bli behandlad!?!

Vad jag vill säga med detta inlägg är att nästa gång du tänker kritisera någon så kanske du skall fundera över vad du vill få ut av det...... ibland räcker det med en enda liten kommentar för att få en människa ur balans..... och om det är det du vill så är du faktiskt elak!

Ps. Detta är bara en av många funderingar i en alltför aktiv hjärna, och inte riktat till någon specifik person! Ds.

Kommentarer
Postat av: Titti

Du är så klok!

Och så vacker, är det den nya frisyren?

2008-09-14 @ 16:41:35
Postat av: Therese

Hejhej...var enda gång du skriver sånt där blir jag livrädd att det är JAG som sagt något...'biter på naglarna'. Du är utmanad för övrigt:)

2008-09-14 @ 16:42:38
URL: http://tezet.blogg.se/
Postat av: Misen

Fortsätt du bara med ditt positiva sätt. Av erfarenhet vet jag att folk som säger elaka saker om andra gör det för att försöka "höja" sig själva på bekostnad av andra, ofta för att de är osäkra och har dålig självkänsla. Kanske är det en klen tröst, men det är du som är den starka i detta sammanhang! Hoppas du har en skön söndagskväll!

2008-09-14 @ 20:45:08
URL: http://homeostas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0