Mitt namn!

Kärt barn har många namn brukar det ju heta, och i mitt fall så måste jag ha varit jävligt älskad :-) för genom åren har jag hört många olika tolkningar på mitt namn! Skall man översätta det från finska till svenska så är Satu = Saga. I finska språket så uttalas ett U som O, vilket är mycket förvirrande för svenskar..... men jag brukar ändå inte rätta folk som säger "fel" eftersom det sällan blir rätt hur de än försöker :-)

Här kommer några kreativa varianter eller spin-offs på mitt namn som jag har hört under åren:
 
Satty
Satå
Sattoo
Sator
Satan
Satu-San (Karate Kid ni vet ;-)
Satula
Snuttula
Sulanen
Fatu

.... och jo, jag har förmodligen förträngt en del, men dessa både räcker och blir över!

Det var maken som trodde att jag hette Sator, som en musikgrupp hette som fanns på 90-talet...... :-) 

Kommentarer
Postat av: Therese

Och Satolainen;)

2008-09-18 @ 15:25:30
URL: http://tezet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0