Adrenalinpåslag!!

Som jag har nämnt vid några tillfällen har vår ena bil blivit lite oberäknelig och kan få för sig att hellt plötsligt dö.... och imorse hände det ju givetvis när jag körde till jobbet.... på Korsvägen av alla jävla ställen.... mitt i rusningstrafiken.... på ett ställe där jag korkar igen en rätt väsentlig infart till Göteborg!! Jag såg för mitt inre hur motorvägen korkades igen och köerna ringlade flera mil..... och rubriken som mitt motorhaveri och dess konsekvenser skulle generera i GP!!!

Nu fick jag ju, tack vare makens kloka råd innan vi åkte, igång bilen ganska omgående..... men incidenten har genererat en och annan tanke så här i efterhand. Hur skulle jag agerat om jag inte hade fått igång bilen?? Skulle jag ha brutit ihop.... eller skulle jag varit stencool och hanterat läget med stil....

Några alternativ som har dykt upp är dessa:

1. Hoppa ur bilen, springa fort som fan och ringa till polisen och anmäla bilen stulen.

2. Sitta kvar, höja volymen på stereon och låtsas som om att ingenting har hänt, gärna sjunga med till musiken!

3. Le och vinka Silviavinken åt förbipasserande.

4. Grina!

Jag är glad att jag fick igång bilen....

Kommentarer
Postat av: Frejas matte

Hahaha 2:an eller 3:an lät väl coolt:)

2009-04-15 @ 21:00:21
URL: http://underbara.bloggsida.se
Postat av: Therese

Haha, jag visste att du skulle ge upp!!! Blogg-vilan alltså:)

2009-04-15 @ 23:58:13
URL: http://tezet.blogg.se/
Postat av: ME&MY

ah, du är en stjärna gumman, skriver så jäkla bra!!!

eloge!

2009-04-23 @ 22:23:45
URL: http://desbarrar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0