Mumintrollen gone evil

En av mina kollegor tipsade mig idag om ett nytt band han "upptäckt"... det roliga är att jag aldrig har hört något liknande... men musiken är faktiskt bra på något konstigt sätt. Sångaren har en röst som jag förknippar med dödsmetall.... vilket jag i vanliga fall inte är förtjust i. Att sången framförs på klingande norrländsk finlandssvenska i bästa Mumintroll-anda gör dessutom musikupplevelsen en aning bisarr!

Trots detta konstiga mumin-metalband stuk så gillar jag låtarna..... även fast jag inte riktigt kan motivera varför..... Raubtier heter de i vilket fall, och kommer från Haparanda!

Här är deras första singel Kamphund
(Klicka er fram till refrängen ca.1 min. in i låten om ni inte orkar lyssna på hela låten)



Lite Rammstein är det över dem..... the Mark Levengood version ;-)

Kommentarer
Postat av: Therese

Det kommer den bli. Svennebanan alltså. Helt säker. Kan boten Anna så kan Svennebananen

2009-04-26 @ 14:02:46
URL: http://tezet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0