Lägesrapport

Vi har fortfarande en miljon flyttkartonger att packa upp.... och för tillfället är det bara jag som finns tillgänglig i arbetslägret... med andra ord händer det inte så mycket här! Maken har flytt kaoset och åkt tillbaka till Göteborg för att gå på kurs... så jag har en femåring som jag försöker underhålla... och en tonåring att tjata på... vilket är ett heltidsjobb! För övrigt känns allt bra med vår omlokalisering... och det bästa av allt är att sonen trivs jättebra i sin nya skola!

Något som inte är lika roligt är att jag inte har någon diskmaskin... ja, om man inte räknar med mig då... men nu är jag trasig... så det är kanske dags att köpa papptallrikar istället! Min tumme har jag hyvlat sönder med osthyveln... långfingret har jag skurit upp på en kartong och en knoge har jag bränt sönder på vedspisen... så blotta tanken på att doppa ner mina händer i diskvatten är smärtsam.... för några diskhandskar har jag ju inte.... och tro inte att jag kom ihåg att köpa några igår när jag var och handlade!

Jaja... diskmaskinen är ju beställd... så vi får väl se om den dyker upp innan jul...

Idag har jag tänkt att vi ska baka pepparkakor... vilket känns helt meningslöst... för degen är ju godare än de färdiga pepparkakorna... så vi kanske ska starta en ny tradition och bjuda på peppardegsbitar istället ;-)

Kommentarer
Postat av: Linda Harström

Tjenis.... ang flytt kartonger.....du lär få leva med dem ett bra tag fram över....det är nu 1½ år sedan vi flyttade in här och igår packade jag om ca 15 flyttkartonger som nu är nere i antlaet 10.....alltså så tror jag att om ca 3 år är antalet nere i noll här...S....

Kram

2009-12-13 @ 20:03:34
Postat av: Maja

Låter härligt såhär inför jul=)Men diskmaskinen ´vet jag inte hur jag skulle klara mig utan...

2009-12-14 @ 10:33:35
URL: http://hosmaja.blogspot.com
Postat av: ullisar

ni hinner ju få diskmaskin innan jul? även om den inte är så traditionell :) en Enzo 2009 är inte att förakta har jag förstått. dessutom har ni ju katterna fram tills dess :D



ps. hur har dom anpassat sig förresten? dom borde ju ha mjaouat färdigt för resten av säsongen, men man vet ju inte så noga med månsar. dom kan va lite oberäkneliga när det gäller mjau och nöjdhet...

2009-12-14 @ 12:22:40
URL: http://ullrika.se
Postat av: ME&MY

haha vilken bra idé för jag håller med dig, goare med deg!

2009-12-14 @ 20:31:08
URL: http://desbarrar.blogg.se/
Postat av: Carro

Men lilla rara söta vännen...inte ska du hålla på och skära dig på en massa saker..



Hur gick det med pepparkakorna...vart det några eller?

2009-12-14 @ 20:36:54
URL: http://tvabrunetterochenblondin.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Handlade du inga diskhandskar igår? Men hur många mil är det till närmaste affär? 12?

2009-12-16 @ 00:07:16
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: S@tu

Ullisen: Katterna har anpassat sig hyfsat. Vi har inte släppt ut dem än... och de verkar inte tycka att det är något att sträva efter heller... de ser förskräckta ut när de tittar ut enom fönstret :-)



Carro: Hmmm... ja, det blev några enstaka skrämda pepparkakor. Äpplena har inte fallit långt från trädet... så degen är högvilt här i huset ;-)



Kotten: Eeeh... nä... 2,5 mil... men jag har ingen bil... och så ska du inte vara så näsvis din lilla storstadsråtta ;-)

2009-12-16 @ 12:53:34
URL: http://mammasatu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0