Att skapa...

.....något, är en stor del i mitt liv.... för det mesta. Jag gillar att teckna och att måla, men det förstnämnda är nog det jag helst sysselsätter mig med. Under senare år har jag inte prioriterat denna sysselsättning något nämnvärt, och för ett tag sedan slog det mig varför :-) Jag skapar något varje dag.... glasögon! Ja, kanske inte på helgerna, men större delen av veckorna sitter jag och anstränger mig finmotoriskt. Det är mycket pill och plock.... och varje nytt par glasögon är en ny skapelse.... en konstform! 

När jag nu har varit sjuk får jag någon underlig form av abstinens, jag måste skapa något, jag behöver rasta mina finmotoriska behov :-) Därför har jag målat färdigt en tavla som jag påbörjade för ett tag sedan.... med akrylfärger.... och den blev så jävla ful att jag brister ut i skratt när jag tittar på den. Så med anledning av tavelfiaskot har jag känt mig tvungen att pausa med lite tecknande, innan jag ger mig på mitt nästa tavelprojekt. Det är så mycket lättare att teckna.... man ser resultatet med en gång.... och det är ingen färg som behöver torka. 

Manga är lite av en utmaning för mig.... eftersom det inte är något jag i vanliga fall ägnar mig åt.... men det är alltid roligt att vidga sina vyer och utmana sig själv.... så här har ni resultatet. Inte min starka sida som sagt.... men man lär väl sig så småningom. 





 

Kommentarer
Postat av: ME&MY

Jag är impad,tycker dem ser bra ut. själv är jag allmänt kass på skapande men idag på öppnins gjorde jag faktiskt små söta kort, det du! *stolt

2009-02-09 @ 12:59:58
URL: http://desbarrar.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Du är ju jäääättteduktig, ju!! Tänk om man kunde använda fingrarna sådär:-)

2009-02-09 @ 18:46:39
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Lynette

imponerad! Kul att måla, men jag är helt värdelös:)

Förresten du är utmanad!

2009-02-10 @ 10:42:30
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
Postat av: Mli

Du är skitduktig! Efter att ha sett Therese och dina målningar nu är jag hemskt sugen att också måla något :D

2009-02-12 @ 08:38:17
URL: http://lenaemeliemarie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0