Jerry Williams

I går när jag skulle gå ut och äta lunch, sparang jag på Jerry Williams :-) Det är ju inte så att jag är ett stort fan av hans musikstil.... men han är ju en kändis..... så situationen kändes lite surrealistisk. Där gick jag i godan ro och noterar någon som kör ut sin bil från garaget.... och ut ur bilen stiger Jerry i egen hög person, med jätte-snusprilla i munnen och solglasögon på näsroten. Han går och stänger garageporten.... och när han ska sätta sig i bilen är jag bara några meter ifrån honom, så han hälsar lugnt och glatt på mig och sätter sig i bilen och åker iväg.

Varför sa jag inget mer.... det fanns en liten tidslucka då jag kunde startat en konversation.... och fått småpratat lite med honom..... och nu har jag ju kommit på massa saker jag kunde ha sagt..... men tänk om det inte var han.... det kanske bara var någon som var lik honom..... jag kunde ju ha försäkrat mig om detta i alla fall.... men jag blev så ställd så jag hann liksom inte koppla läget.... och så var jag faktiskt hungrig också!

Nu till det värsta..... jag skulle aldrig förlåta mig själv om samma tillfälle skulle dyka upp med någon kändis som jag verkligen gillar! Förstår ni vilket trauma det hade varit om jag hade reagerat på samma sätt..... och inte fick öppnat munnen.  

Fy skäms på mig.... jag måste skärpa mig!

Undra om det finns kurser för sånt!?!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjena! Ja ibland låser det sig :-)Vad kör vår rockkung för bil?

2009-02-15 @ 03:57:40
Postat av: S@tu

Ja du anonym... det var ju det ja... för första gången i mitt liv var det inte bilen jag tittade på :-) så jag har faktiskt ingen aning... jag tror att det kan ha varit en mörk Volvo V70. Skulle det varit något vrålåk så hade jag nog reagerat ;-)

2009-02-15 @ 09:19:19
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Detta får mig utsökt att tänka på en gång då jag (för en miljon år sedan) knallade på stan med morsan. Vid Valand går vi förbi Claes Malmberg. Morsan tjingsar på Claes sådär: "Tjeeena!!".

Han hälsar tillbaka, och jag blir helt perplex.

Men vi stannar aldrig och konverserar, utan de hälsade bara.



Det är liksom Ronny Jönsson för mig....min idol.

"men hallå, morsan! Känner du Claes?"

"Ja. Jo...absolut."

"Men varför har du inte sagt det?"

"Jag vet inte. Jag känner väl inte alla dina vänner."

"Nej det är sant."





Jag blev sjukt stolt. Minns att jag berättade för ett par polare att min morsa faktiskt kände Claes Malmberg. Och jag blev, för en kort stund, cool i min kompiskrets.



Flera veckor senare ringde min morsa hem till mig (bodde i en sjukt liten 1:a med kokvrå...ja, vad nu det har med saken att göra?)

Skitsamma......hon säger:



"Herreguuuuud. Jag såg han Claes på TV. Det var ju Claes jag hälsade på. Jag som trodde jag kände igen honom. men det var ju från TV jag kände honom. Guuud vad pinsamt."



P.S.

Mina polare tror än idag att min morsa och Claes är gamla buddies.





Jösses....

skrev en novell härinne.

2009-02-15 @ 11:48:14
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: ullrika

äh. coolt att inte köra nåt krystat tugg. ett enkelt hej räcker la?! eller är jag tråkig nu?

2009-02-15 @ 22:25:37
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Lynette

Hahahahha vad rolig du är!

2009-02-16 @ 12:49:47
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
Postat av: Majsankändispajsarn

Jag ska hjälpa dig...häromdan så tankade "Roomservice" killarna sin bil på macken...

Jag kan bara inte hålla mig utan går fram och ger dom en flyers om den träningsformen jag utövar...o bjuder in boysen...enkelt!!! Fast dom kom inte, övertidsarbete hette det...



Sen har faktiskt E-Typen slitit min kamera ur handen på mig....sur som fan, men vem bryr sig...not me!!! Sen var jag på nåt jädrans party på Patrica som var i "stjärnans" regi och vilken diva....don´t like!!!(men jag fotade inte)



För några år sedan så försökte Ulf Lundell sno en jacka i en secondhand affär som jag skulle ha...så jag slet helt enkelt den tillbaka o fnös....



Har mer på lager,,,men vem orkar....



Majsanäriblanddärdethänderpajsarn

2009-02-23 @ 17:36:06
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0