Botoxa mig.... eller?

Varför är skönhetsoperationer ett så kontroversiellt ämne? Det verkar vara som med tatueringar.... det finns en grupp som är för, och en annan (ofta militant) grupp som är emot! Vad jag funderar över är om det finns människor som verkligen skulle tacka nej till lite botox i ansiktet om det var helt riskfritt och gratis!?! Hur konverterar man i sådana fall till den tron? Jag är inte det minsta intresserad av att bli rynkig, och skulle faktiskt inte tacka nej till lite botox. Nu har jag ju inga större problem med rynkor.... än.... men det kommer ju garanterat. Vad som är konstigt är att jag inte bryr mig om rynkor på andra människor, det ger ju karaktär åt ett ansikte..... så varför våndas över sina egna framtida rynkor egentligen!?!

Skönhet överhuvudtaget är ju något som sitter i betraktarens öga, och tur är väl det :-) Fast någonstans finns det ju en gemensam nämnare till vad som är vackert, och det har nog med estetik att göra. För många år sedan läste jag en artikel om Isabella Scorupco, om att hon har ett helt symmetriskt ansikte. Den högra halvan är exakt likadan som den vänstra, vilket tydligen inte tillhör vanligheterna. Jaha, grattis då Isabella..... det var ju kul för dig! 

Megan Fox, som har haft tur i det genetiska lotteriet (men som enligt vissa även har botoxat sig), hamnade nyligen på förstaplats i både männens och kvinnornas omröstning över vem som är den sexigaste kvinnan i världen! Ja, jag kan inget annat än hålla med.... jag tycker likadant. Varför detta då? Visst, hon är skitsnygg.... men vad exakt är det som gör att just hon vinner denna titel både bland män och kvinnor? Det finns ju fler människor som är skitsnygga, men som ändå inte vinner titeln. Det måste finnas någon undermedvetet och kollektivt ideal som hon stämmer väldigt väl in på.... och är det detta som man kallar "DET"? 




Japp.... livet är orättvist ibland!!

Kommentarer
Postat av: "Lynette"

Men du har ju helt rätt, vem skulle tveka om det var riskfritt.

Fast varför har aldrig jag nån tur...jag har blivit ihopblandad med min mamma (19 år äldre)

Ska hon skratta och jag gråta eller tvärtom?

Min vanliga tur:/

2009-01-10 @ 20:34:11
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
Postat av: J

Haha ja, en arg Ulla efter sig står ju inte högt på listan =P



Jag är en sån som är emot botox faktiskt, där går liksom min gräns för vad jag anser är stört att göra för att vara vacker..

Och megan, hon har utstrålning hon. =)

2009-01-10 @ 22:14:13
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Botox i måttlig mängd är ok. Men den är hårfin, då de flesta går bananas med medlet. Men är man rynkfri, och ingen ser att man har botox, har läkaren lyckats i mitt tycke.



=)





Tro det eller ej.

Jag fick visa leg på nyårsafton på Bolaget.

2009-01-11 @ 10:41:15
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Mli

HA!



"Och Megan, hon har utstrålning hon. =)"



Sanningen är ju att det där är J´s friligg. Gissa om jag blev så lagom glad över hennes utnämning?



Tack för hårtipsen föresten ska kolla upp det där för elektriskt hår är läskigt. Fast nu funderar jag förstås på löshår.. Säg inget till min ekonom till karl, han kommer inte förstå hur jag klippte av det för dyra pengar och sen sätter tillbaka för ännu dyrare :O... Men det är ju lite som med botox, båda grejorna finns ju till för att människor ska få känna sig bekväma och vackra.



2009-01-11 @ 10:47:57
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Mli

Hahahahahaha! Är det sant?!



Tack Satu! Tack, tack, TACK!

2009-01-11 @ 11:31:05
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0