Vi ska suga....

....upp de sista (hoppas vi på) getingarna med en dammsugare!! Herreguuud vad de surrade igår när maken hade besprutat dem med Radar.... de får ju alltså tokfnatt innan de dör.... och hur jag än tänker, och försöker motivera det, så tycker jag synd om dem.... faktiskt :-(

De har varit miljontals.... aj shit you inte alls.... men de har ändå hållt sig på ett och samma ställe.... i väggen vid yttertaket vid ingången till huset.... ja, och i hallen då.... men vi har ju en källar-ingång också så det har ändå funkat att bo här.
 
För övrigt har vi fått in de flesta möblerna.... och idag har vi varit iväg och handlat lite inredningsprylar.... typ lampor, blomkrukor, plastblommor (en blommördares bästa vän :-) och lite annat pynt! Jag passade samtidigt på att fynda träningskläder på Team Sportias rea.... herregud, de skänkte ju i princip bort grejerna så jag kunde ju inte låta bli.

Tidigare på dagen fick vi besök av grannarna som har haft hand om nyckeln hit.... och jisses vilket roligt par de är! De knackade på helt spontant (som sig bör här i norr) och hade med sig en påse kanelbullar.... så vi drog igång kaffet och flyttade fram vår shoppingtur någon timme. Jag och maken var eniga om att det var som att se oss själva trettio år in i framtiden.... de var som en äldre variant av oss helt enkelt.... alltså riktigt sociala och trevliga människor med en stor portion humor ;-)

Det är väldigt roligt att folk är så sociala här.... och vi är ju "de nya" så alla stannar och hälsar och småpratar lite när de går förbi. Till saken hör ju även att vi har byns brevlådor samlade på andra sidan vägen mittemot vårt hus..... så vi befinner ju oss i metropolen.... där saker och ting händer.

Några hus bort finns det islandshästar.... och bortanför det huset ligger en gård där de föder upp Siberian Huskys.... och de har runt sextio hundar. Så till vintern åker vi hit och tar en tur med hundspann har vi tänkt. Byn för övrigt huserar knappa hundra invånare, så vi är förmodligen hett eftertraktat sällskap ;-) Även sonen har träffat några killar som är i samma ålder och lite yngre.... så förhoppningsvis är det några han kan tänka sig att umgås med under resten av tiden här.

Ja... livet leker :-) och jag är flitig med kameran.... men jag surfar med mobilt bredband (eller snålband snarare) och har haft problem med att publicera bilder. Eventuellt kan jag försöka att snylta på grannens lina (det är ju fiberoptik som gäller här va) men då får jag nästan gå hem till dem..... även om det funkar hyfsat att smygurfa via deras uppkoppling från vårt vardagsrum..... men hysch.... ni får inte säga något ;-)

Puss på er!!!

Kommentarer
Postat av: Christer Bagarn

Snålband .......



Nja men några bilder borde ju gå att ladda upp va :)



2009-07-04 @ 16:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0