Svammel!

Ja... nu har jag semester.... och det är såååå skönt att inte behöva gå upp tidigt.... även om jag vaknar klockan sex per automatik.... men jag måste ju inte gå upp då iallafall :-)

Jag inleder givetvis semestern med migrän i vanlig ordning! Problemet är att allt pollen irriterar mina bihålor och utlöser migränen.... så det kommer förmodligen bli fler anfall med tanke på det fina vädret.... men, men.... det löser sig sa han som sket i vasken!

Det blir ingen After Work för mig ikväll btw...så jag tänkte dra ut och tröstshoppa..i mängder :-) 

På tal om shopping.....så har vi köpt en "sommarstuga" i norra Sverige som vi ska tillbringa semestern i.... så det är lite nödvändigheter som fortfarande behöver inhandlas.... och förmodligen kommer vi inse att vi inte ens har tänkt på hälften av alla saker som vi behöver ha med oss...... och för övrigt..... så har vi husvakt här hemma..... så obehöriga göre sig icke besvär ;-) Katterna kommer nog att bli lite förvirrade med ett tillfälligt ägarbyte.... särskilt när det blir i nästan fyra veckor.... men de överlever nog sålänge någon kramas med dem.

Något vi har utrustat oss med, inför resan norrut, är Mygga..... och så har vi köpt en myggmördarmaskin som vi hoppas kommer att funka.... och som sista utväg har jag tänkt köpa myggnät som man kan ha över sängarna när man sover. Jag personligen är inte så populär bland myggen.... men alla andra familjemedlemmar är det.... och vad rykten gör gällande så är ju myggen stora som älgar uppe i norr.... så det gäller att vara ordentligt förberedd!

Nu ska jag leta reda på all tvätt och sedan tvätta den, packa, städa, diska, packa, laga mat, packa, vika tvätt, tvätta lite till.... och ikväll efter tröstshoppingen ska jag ta mig ett stort glas vin ute på altanen..... och bara njuta av värmen...... och skita i att packa och tvätta en stund :-)

Kommentarer
Postat av: Therese

Vad fan ska VI göra i fyra veckor när ni är borta?? Har du lagt upp någon plan för det? Det är ni faktiskt skyldiga att göra...det står i lagen.

2009-06-26 @ 12:01:31
URL: http://zeldasmatte.blogspot.com
Postat av: sofia

ÅÅå vad härligt med semester! Vi har en veckas nedräkning kvar men sen så... Hoppas ni trivs i den nya boningen (men inte bättre än att ni kommer hem igen)!

2009-06-26 @ 15:57:21
Postat av: S@tu

Therese och Sofia, om ni har vägarna förbi så är ni hjärtligt välkomna att hälsa på oss i norr :-) och vem vet.... vi alla kanske har flyttat dit om några år ;-)



Puss på er!

2009-06-26 @ 16:09:26
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Postat av: ME&MY

aha!

Jag fick såklart lusläsa bloggen nu för att ta reda på om ni flyttat "på riktigt" eller hur det egenligen låg till.Vad roligt!Vilken grej, grattis!



Tack för trevlig läsning, du är roligt och jag skrattar alltid när jag är här inne! Kram gumman

2009-07-31 @ 19:09:14
URL: http://desbarrar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0