Med Islandshästar på fjället

Vilken dag vi har haft jag och Therese! Vi bokade en halvdag med islandshästar, och red ut i naturen..... och det går inte att beskriva i ord hur vackert det är här i omgivningarna. Nu börjar man faktiskt ifrågasätta varför man bor i Göteborg!! Jag och maken har många gånger pratat om att bosätta oss i norra Sverige, och den här resan har ju inte gjort att vi funderar mindre över det :-) Skulle man få jobb här uppe hade det nog inte varit någon tvekan!

För övrigt var Sussie, som äger hästarna, en underbar och lättpratad tjej! Hon verkar ha stenkoll på vilka mål hon har i livet..... och jag tvekar inte en sekund på om hon kommer att genomföra dem....  hon är en person som förverkligar sina drömmar. Reeespect :-)

Vi satt och fikade mitt ute i skogen på fjället..... tre personer och tre hästar..... och det var helt tyst.... förutom vinden som susade i träden.... helt magiskt!

Något som inte var så magiskt var att jag hamnade i en snödriva mitt i en galopp :-) Hästen jag red på, Naela hette hon, sjönk i snön och jag tappade balansen... vilket resulterade i att sadeln vred sig åt höger! Som de flesta förstår kan man inte sitta på sidan av en häst när man rider.... och till slut riskerar man att hamna under hästen om sadeln fortsätter att glida.... och där ska man absolut inte sitta :-) Så jag tog beslutet att kasta mig i en snödriva när jag insåg att jag inte skulle återfå min balans.... och det kunde ju varit värre.... för mjukare underlag än snö får man leta efter! Jag tror att mina medryttare blev mer förskräckta än vad jag själv blev... men det var bara att sitta upp igen och fortsätta färden.

Här kommer lite bilder från vår magiska dag:

Så här ska en vinterväg se ut....



Tänk att man kan ha så fantastiskt vacker utsikt...



Unghunden Spike var ett riktigt busfrö....
han hade precis rymt när vi kom, och bökade runt i snön på ängen!
Friheten fick dock ett abrupt slut när han blev tillfångatagen och kopplad...
men han var lika glad för det :-)
 


Här är den söta tjejen Naela som har kånkat omkring med mig på ryggen idag...
hon var en riktigt pärla :-)



Här sitter katten Måne som faktiskt är den keligaste katten jag någonsin har träffat...



....och han skulle verkligen vara med överallt....
klickbara bilder :-)

  

.....blä.... snö är inte gott....



Nej... jag har inte rymt från en mentalvårdsanstalt.... även om det ser så ut ;-)



När vi nästan var hemma i stallet igen.... 
beordrade jag ett stopp för att kunna föreviga ögonblicket.
Tänk att få bo så här.... vilken utsikt!!! 



Angeyja Islandshästar heter stallet....
och jag rekommenderar det varmt :-)

Kommentarer
Postat av: ullrika

för jösse namn så underbart ni har. jag blir inte det minsta avundsjuk. bara grymt glad för er skull!



skitfina foton också. å angående stallkatter så är det nog nåt speciellt med dom och deras gosbehov. klängigare månsar brukar man få leta efter!



ps. ett "bara" för mycket har smygit sig in i texten här ovanför :)

2009-03-04 @ 23:49:01
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Äsch....Jag som hörde att all snö hade smält.

Aftonbladet kan man fan inte lita på ett dugg.

2009-03-05 @ 00:20:13
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: J

Självklart menade jag inte dig =)



Fan det där verkar inte så pjåkigt måste jag säga! Men att i princip hela sverige slår göteborg visste vi ju redan.... ;)

2009-03-05 @ 08:42:28
URL: http://kreftans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0