Vaccinerade mot svineriet

Nu är jag och lillan vaccinerade mot Svininfluensan... och hur mycket de än försöker döpa om svinflunsan till den "nya" flunsan så kommer de nog inte lyckas... för den känns verkligen skräckinjagande... och svin är mer skrämmande än den "nya"... faktiskt!  

När vi satt på BVC och väntade på vår tur (en halvtimme fick vi vänta ungefär) så var det nästan domedagsstämning bland folket... och det var inte svårt att sätta sig in i hur oroliga alla föräldrar var för sina barn! För jag kände precis likadant själv... inte för själva vaccineringen just då... utan det faktum att mina barn kan bli så sjuka att de dör i värsta fall... ett scenario jag aldrig vill uppleva.

Däremot var barnen som barn brukar vara.... med glimten i ögat och med ett leende på läpparna! I deras värld finns verkligen inga bekymmer... och det gör livet lite lättare för oroliga föräldrar :-)

I ett avsnitt av Greys Anatomy var det en scen som jag tycker beskriver barn så himla bra... det är en barnläkare som förklarar sin syn på sjuka barn! Spola fram till 2.10 i klippet!!
 


Kommentarer
Postat av: Therese

Ohoo... jag har sett honom utan kläder....:) Han i bakgrunden alltså. (Ja, det var det jag tänkte på när jag såg klippet.....hehe... jaja...jag visste vilket klipp det var så jag behövde inte lyssna;) Tyckte det var fint sagt av Robbins hur som helst

2009-11-10 @ 21:32:21
URL: http://cazadora.blogg.se/
Postat av: ullisar

jaha. nu kom jag på varför jag inte kollar på den där skräpiga serien mer :( mjau. mitt tangentbord är helt blött. kan jag få be att få beställa lite mindre hormoner som inte klarar sånt här tack?



krams S@tu! jag förstår ju precis hur du menar. fast du har det gånger fyra!

2009-11-22 @ 11:58:15
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0