Nurse Jackie...

...är namnet på en serie som SVT har börjat sända... och jag tycker att den är bra! Inte sådär himlastormande "jag är förälskad" bra... men en helt okej serie som jag tänker följa nu när True Blood har upphåll (den amerikanska säsongen menar jag ju då). 

Nurse Jackie spelas av Edie Falco som man känner igen från Sopranos, och även i denna serie kan man urskönja en någorlunda självdestruktiv men stark roll-karaktär.... och som vanligt tycker jag att det är vansinnigt underhållande att titta på.


Vad Sigmund Freud skulle tycka om denna sorts voyerism låter jag dock vara osagt ;-)



Kommentarer
Postat av: ullisar

vi trillade på den här serien av en händelse. den verkar bra. fast lite jobbig kanske. orkar man en hel säsong tror du?

2009-10-16 @ 01:47:43
URL: http://ullrika.se
Postat av: S@tu

Ullrika: Jag tycker att den är helt okej... men ibland känns den lite dåligt skådespelad... blir nästan lite buskis ibland när de försöker vara roliga... men men, den som lever får se!

2009-10-16 @ 17:48:45
URL: http://mammasatu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0