Schneestoorm... typ!

Det snöar... som fan! Jag ljuger inte när jag säger att det har kommit mer än en decimeter snö på bara några timmar.

När jag gick på promenad förut hade jag pälsat på mig ordentligt (jag såg ut som en tennisboll i en neongul fleecejacka med reflexer på), och tyckte inte att det var så farligt blåsigt... och snöfallet var det ju ingen fara med heller... ända tills jag vände på klacken och skulle traska hemåt!! Man kan väl säga såhär... jag har snortat upp en och annan snöflinga i näsan idag.... och när jag kom hem såg jag ut som en panda!

Vad har vi då lärt oss av detta?? Jo... har man medvind när man går ut på promenad, betyder det att man har motvind på vägen hem... ganska enkel ekvation egentligen.... så länge vinden inte vänder då! Dessutom ska man ha skyddsglasögon med vindrutetorkare på.... eller en vattenfast mascara på ögonfransarna.... alternativt lämna ögonen osminkade.

Ja... man kan ju inte tänka på allt i förväg... men jag lär mig den hårda vägen... "Trial and Error" liksom!



Pappas bil en och annan snöflinga senare...


Kommentarer
Postat av: Carro

Hahaha jag kan faktiskt se mig dig framför mig när du vänder och ska gå tillbaka...



- helvete också!

- Förbannade jävla snö



- Nä nu jäklar åker vi hem älskling



Eller det kanske inte riktigt var så illa...jag kände iallafall så på vägen till och från brevlådan nu ikväll... Blääää!

2009-10-06 @ 22:44:12
URL: http://tvabrunetterochenblondin.blogg.se/
Postat av: Titti

Haha, efter en vinter som norrlänning har du lärt dig allt det där och njuter du också! :o)

2009-10-07 @ 06:45:38
Postat av: maja

Å fy f##n. Jävla snö! GLad om jag slipper det ett tag till faktiskt. Fast det är fint att titta på...om man är inne i värmen alltså;)

2009-10-07 @ 13:58:11
URL: http://hosmaja.blogspot.com
Postat av: ullisar

trodde det var gamla foton på vovvarna här ovanför!!? häftigt med så mycket snö!



men du. jag skulle vilja revidera din lärdom:

har du motvind på väg bort har du med största sannolikhet motvind på vägen hem också... ;p

2009-10-07 @ 20:20:04
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0