Allergi

Nu är det tufft.....till er som inte orkar läsa om folks sjukdomar rekommenderar jag att ni tittar bort en stund ;-)

Under en längre tid i mitt liv har jag mått lite tjyvtjockt och har till slut fått veta att jag är allergisk mot något. Dock vet jag inte exakt vad jag är allergisk mot, förutom acetylsalicylsyra (givetvis skulle ju just jag bli allergisk mot något som inte går att uttala) som är ett ämne som finns i bl.a. Treo. Jag har inte reflekterat så mycket över detta utan bara hållt mig borta från produkter som innehåller just acetylsalicylsyra. Meeen så lätt var det ju inte!!! Nä!! För man kan tydligen även få korsallergier. Vilket innebär att man kan reagera på ämnen som är besläktade med acetylsalicylsyra.....och då blev det genast lite svårare. För i den kategorin finns bl.a. olika E-ämnen, t.ex. E-211 som är konserveringsmedel, och konserveringsmedel finns i ALLT!!!!! Sen finns det även färgämnen som är besläktade.....så nu får jag börja odla min egen mat ute i trädgården :-| Eller helt enkelt börja käka wellpapp!

Pollen är också något jag reagerar på..... och damm..... och vissa tvättmedel...... och kobolt...... och tapetklister :-| Så jag har insett att det är lika bra att äta allergitabletter året om, för jag kan ju inte sluta existera!!!!

Imorgon skall jag till Sahlgrenskas allergimottagning och träffa en läkare som skall ge mig min dom (så om jag inte skriver fler inlägg så vet ni att de har avlivat mig för att jag var ett hopplöst fall ;-) Inför detta besök har jag varit tvungen att hålla upp med allergitabletterna, så idag har det kliat i ansiktet och halsen.....sen hade jag svårt att svälja min lunch för att halsen var svullen....suck....det har varit JÄTTESYND om mig idag :-(

Så.....nu kan alla som inte orkade läsa om sjukdomar titta igen :-)
Tack så mycket och kram till er alla som har stärkt mitt ego genom att berömma mitt konstverk!


Kommentarer
Postat av: baristamorsan

Hoppas att de hittar exakt vad du inte kan äta och vad du kan äta. Ibland är det värre vissa årstider. Tappa inte hoppet det går upp och det går ner men oftast blir det bättre igen! = ) Jag vet för jag är själv allergiker. Kram Sofie

2008-04-08 @ 20:23:37
URL: http://baristamorsan.blogg.se
Postat av: Therese

Vi har ganska mycket Wellpapp

2008-04-08 @ 21:58:51
URL: http://tezet.blogg.se
Postat av: Petra

Men usch vad jobbigt! Lider med dig..

2008-04-09 @ 00:07:44
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: ullrika

att äta wellpapp kan va bra. för t ex miljön. det räknas nog nämligen som återvinning då.

2008-04-09 @ 00:35:13
Postat av: Hanna

naaaaaw *tycka jättemycket synd om*
allergier suger. korsallergier suger ännu mer.

Hahah hur skrattar man på tvären? :S

2008-04-09 @ 06:38:10
URL: http://njorun.blogg.se
Postat av: ME&MY

jag är allergisk mot tjatiga och griniga barn,
finns det någon inhalotor med snällhetspulver att be dom dra i sig tro?
Du kan väl fråga på sahlgrenska för mig?

Lycka till!

2008-04-09 @ 11:41:07
URL: http://desbarrar.blogg.se
Postat av: Helena

Hmmm men det är ju bra om du får veta. Maken är allergisk mot acetylsalicylsyra. Han blit alldeles svullen och dann om han äter slikt. En gång svullnade tungan när han hade ätit Esperitox. SSå gör inte det. Det här med kors-vad det nu hette
hade jag ingen aning om...

2008-04-09 @ 21:32:50
URL: http://gutta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0