Metallica

I de 30 år som jag nu levt  har jag plöjt igenom mycket musik...... dock är det ett band som jag alltid återkommer till och det är Metallica. Jag var i tonåren när jag hörde min första låt med dem...... och det var kärlek vi första öronkastet. Låten hette Nothing Else Matters..... och det var den bästa låten jag någonsin hade hört..... jag får rysningar bara jag tänker på det. Vilken känsla det var när man hörde de första tonerna...... herregud :-|

Sen den dagen har jag varit frälst...... The Black Album är det bästa de har producerat hittills, trots att de släppt nya album så har de inte hittat tillbaka till dess otroligt jämna och högklassiga kvalité! Det lönar dig dock att leta sig tillbaka i arkiven..... för många av de tidiga albumen innehåller låtar som är riktigt bra, som Orion och Fade to Black, för att nämna några. De senare albumen har också haft en del bra låtar..... men för många som passerar obemärkt förbi!

Anledningen till denna nostalgitripp är givetvis det stundande skivsläppet!!! Den 12:e september släpps den nya skivan och förväntnigarna är höga! Jag läste en recesion som var väldigt positiv...... i Aftonbladet om jag inte minns fel..... och det kändes som att det nya albumet kommer att överraska efter några års floppar. Sen tycker jag att låten som släppts på nätet är heeeeelt underbar...... den växer mer och mer varje gång man lyssnar på den! Här har ni den.......



Kommentarer
Postat av: AJ

man kan lyssna på några korta snuttar ifrån den nya skivan här: http://www.metallica.com/index.asp?item=601104



Jag ser då fram emot skivan jäkligt mycket!

2008-08-30 @ 12:54:13
Postat av: S@tu

Hej Andreas!

Tack som fan och WOHOOOO! Sjuan fick nackhåren att resa sig :-) Åttan tilltalade mig också..... trots att det var riktigt retfullt med så korta musiksnuttar :-| Vill ju ha mer!!!!! Jag kommer faktiskt KÖPA skivan.... på riktigt.... som förr i tiden :-) Hahaha.... som ett barn på julafton ;-)

2008-08-30 @ 15:06:17
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Postat av: Ida

Åhh nothing else matters är en av mina absoluta favorit låtar med metallica, älskar den

2008-08-30 @ 15:34:03
URL: http://adi89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0