Sommar....

Min dotter längtar något så fruktansvärt efter sommaren, hon vill ha på sig sina klänningar och så vill hon kunna bada. Hon är en riktig sommartjej. Förra sommaren var vi i Finland där mina föräldrar har sitt sommarhus, och vi lyckades pricka in två veckor med strålande sol och värmebölja. Huset är min mammas barndomshem....och det ligger i en liten by mitt ute i ingenstans. Man får åka till en bensinstation en mil bort, som heter Neste, för att ha tillgång till internet. Samtidigt som det är jobbigt att inte kunna läsa tidningen, eller googla allt man undrar över, eller kolla sina mail.......så är det riktigt skönt att inte vara uppkopplad dygnet runt. Det är riktig semester!!

En varm sommarkväll hos min farbror, som bor vid en sjö mitt ute i skogen. Nere vid sjön har han givetvis en bastu som är standard i Finland :-)

image45

image43

image44

"Playan".....en sjö som ligger någon mil bort.
image41


Så här ser huset ut....
image40




Kommentarer
Postat av: Therese

Hej! Vad mysigt och rofyllt det såg ut på er plats i Finland. Sommar.......nuuuuuuu............!!!! :) Jag jobbar ikväll och sedan är jag ledig två dagar. Fulbio på fredag? kram

2008-02-20 @ 13:04:08
URL: http://tezet.blogg.se
Postat av: Titti

Bor ni så där fint??? Ser underbart ut. Jo, lilla Arvid får lactulos varje morgon, 20 ml, men det ger ingen vidare effekt, och läkarna vill helst inte att vi ger honom det... Men det får han iallafall inte tok ont av, som han fick av det andra medlet. Vet inte vad vi ska hitta på.... Förhoppningsvis löser det sig när han börjar äta mer mat och fibrer, inte bara 6 månaders burkar!
Ha en bra dag!

2008-02-23 @ 10:47:47
URL: http://dagarimittliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0