After Work och pubkväll

I fredags var jag på Gothia Towers med ett gäng kollegor och käkade räkmacka och drack bubbel! Det var även ett biobesök inplanerat efteråt, men jag hoppade över det eftersom ögonen gått i kors redan tidigare på dagen. Jag är nämligen en människa som lätt somnar när jag kollar på film :-/ Det var första gången som jag träffade mina nya jobbarkompisar utanför arbetstid, och det var riktigt trevligt, så det blir förhoppningsvis fler tillställningar i framtiden :-) 

Efter detta var det raka vägen till pubkvällen som anordnas av en förening i vårt lilla samhälle någon gång per månad :-) Min väninna skulle uppträda med bandet hon spelar i, och det kunde jag ju inte missa. De var jätteduktiga och fick fart på publiken, som bestod av alla åldrar från 18-60+..... vilket jag tycker är riktigt roligt! Många av dessa människor var väninnans släktingar som jag inte träffat på länge, vilket är synd för de är riktigt trevliga och socialt kompetenta människor, och alla har begåvats med humor :-) Så jag fick skrattat mycket under kvällens gång!

Alltså det faktum att det är så många olika åldrar gör det lite mer avslappnat och inte så stelt och ytligt som det kan bli när man går på krogen, där alla är samma ålder och ingen känner någon. Jag pratade med en bekant som jag inte träffat på jättelänge, och vi båda kom fram till att just dessa pubkvällar behövs här i vårt lilla samhälle. För det är inte lätt att bara dra in till stan för en krogrunda, när man bor två mil utanför city och måste ta sig hem mitt i natten. Det är ju lättare när man kan promenera hem. Sen har ju jag bott här i 25 år av mitt liv, och det är kul att få träffa allt folk som man umgåtts med genom åren, och att även få prata nyinflyttade människor som man kanske inte träffar annars.
 

Så dessa pubkvällar kommer nog besökas lite oftare i framtiden :-) 




Nattsudd på pubkväll :-)

Kommentarer
Postat av: Helena

Det lät verkligen väldigt trevligt. Ett enkelt och okomplicerat sätt att umgås på.

2008-10-19 @ 21:51:45
URL: http://gutta.blogg.se/
Postat av: ullrika

sånt där saknar jag i den här stan. det finns inget mittemellan ungdomshaket och panikraggstället.



å du, Gothias räkmackor.. dom går inte av för hackor dom!!

2008-10-19 @ 23:17:23
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Lynette

Jamen precis...blandat ska det va!

Brukar bli roligast då.

Ja här i våran håla kan vi knappast skryta med att det händer nåt, möjligtvis att dom har fått igång ett par folkparker här i närheten. Kul fast fick jag tummen ur i somras då?? Annars blir det stan 2 mil bort.

2008-10-21 @ 08:25:11
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
Postat av: Linda H

Låter riktigt kulmed de här pub kvällarna det blir nog till att ta sig dit nästa gång........sååå kul som du säger att träffa gamla godingar och även nya stjärnor!

Linda

2008-10-21 @ 18:59:37
Postat av: S@tu

Svar till Linda:



Hej, kul och se att du har hittat hit :-) Jag tycker absolut att du ska besöka pubkvällen... och så får vi väl sprida budskapet vidare så fler gamla godingar hittar dit ;-)



Kramkram

2008-10-22 @ 21:53:54
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Postat av: Linda

S....ja FB har nog gjort att man hittar både hit och dit....S

Kramiz

2008-10-25 @ 21:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0