För det mesta...

....så försöker jag låta bli att blogga när jag är förbannad... eller ledsen... och just nu borde jag egentligen inte blogga.... men jag vill bara ha sagt att jag hatar när människor letar efter minsta lilla fel i sin omgivning.... som om att de njuter av att hitta något som inte är perfekt.

Tänk vad mycket dessa människor går miste om, som alltid hittar någonting negativt att anmärka på! Det kan ju inte finnas någon i deras omgivning som vill göra dem några tjänster överhuvudtaget. Tänk vad surt det måste vara att alltid vara missnöjd... hur fan orkar man!?!

Nu menar jag inte vanligt hälsosamt gnäll, utan människor som i princip aldrig blir nöjda med den service eller hjälp de får.

På grund av mitt jobb har jag många gånger sprungit på kunder som gjort gnällandet till en konstform.... hur mycket hjälp de än får så är det aldrig tillräckligt mycket.... eller bra.... trots att man har slagit knut på sig själv för att möta deras krav.... så finns det INGENTING som kan göra dessa människor nöjda!

Nada!

Ibland kan man lägga ner sååå mycket tid och energi på att hjälpa någon.... och så får man bara skit tillbaka!

I vilket fall så har jag hört om en man som fick nog av en riktigt gnällig kund vid ett tillfälle. Han tog då dennes glasögon (som var roten till allt missnöje) och kastade dem på golvet och stampade dem i tusen bitar.... öppnade kassalådan och gav honom pengarna tillbaka.... och bad honom dra åt helvete!!

Vilken skön känsla det måste ha varit :-)


Kommentarer
Postat av: Carro

Ja fyfaan vilken känsla alltså...undra om den kunden vart paff, hahaha.

Hatar hatar hatar sådana människor som inte gör annat än att gnälla precis som du nämnde.



Annars då jobbar o står i? men idag är de ju freeedag!



Ha de

2009-08-07 @ 10:58:40
URL: http://tvabrunetterochenblondin.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Idag hade jag lust att krossa en champagneflaska i golvet på systemet. Ibland får man bli arg. Riktigt arg.

2009-08-07 @ 15:16:46
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: ullisar

det värsta är att den här typen av människa aldrig bättrar sig. han eller hon fattar aldrig att dom är korkade, att dom är ett besvär, att dom faktiskt är oönskade i många lägen. det är det syndaste tycker jag.

2009-08-11 @ 00:50:05
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0