Dagens atteraljer!

Jag är fortfarande kvar på jorden :-) Dock några recept och konstiga atteraljer rikare.

Buventol Easyhaler...en inhalator med luftrörsvidgande medicin




PEF-mätare...som man kollar sin lungkapacitet med



Sedan fick jag också ett konstigt dammsugarmunstycke som jag skall dammsuga sängen med. Den samlar upp allt äckligt mikroskopiskt bös som ligger i sängen och eventuellt framkallar allergier. Sen skall den in för analysering av böset! Pricktestet som de tog på mig idag var inte så tydligt....så då fick jag tömmas på blod som sedan skulle skickas till Danmark för analys! Så nu sitter jag här hemma som ett torrt skinn utan blod och fattar inte riktigt vad det var jag skulle göra med alla grejer jag fått :-|

Dock har jag konstaterat att inhalatorn var heeeeelt grym!!!! Inte hade jag kunnat ana att det skulle vara så här lätt att andas! Det var ett uppvaknande som hette duga!! Jag vet dock inte om alla får en sådan effekt av den medicinen eller om resultatet innebär att jag faktiskt har astma :-/  Vilket det än är så är jag glad att jag har hittat något som underlättar mitt liv rätt mycket :-)

Om tre veckor har Danmark lekt färdigt med mitt blod så då skall jag få veta om jag har antikroppar (allergi) eller om det i själva verket är hypokondri. Den som lever får se ;-)

Kommentarer
Postat av: Petra

Spännande värre! ;-)
Det där dammsugarmunstycket vet jag dock inte om jag hade velat ha *ryser*

2008-04-09 @ 19:36:49
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: baristamorsan

Vad skönt att du mår bättre! Det finns speciella örngott som man sätter under det vanliga örngottet mot kvalster, om det är bekymret. Lycka till1 Sofie

2008-04-09 @ 19:38:01
URL: http://baristamorsan.blogg.se
Postat av: Titti

Eller så är det bara en släng av spetälska?! ;)

2008-04-09 @ 20:36:34
URL: http://dagarimittliv.blogg.se
Postat av: Therese

Oj, det låter avancerat. Hoppas de kommer fram till något bra. Håll mig uppdaterad! PS Hoppas du inte får resultatet på danska... det gör det ju inte mer begripligt ändå och då får man chansa lik förbannat...;) DS

2008-04-09 @ 21:37:25
URL: http://tezet.blogg.se
Postat av: Hanna

Ååååhh då förstår jag. Kanske jag har gjor det någon gång! om inte annat så tänker jag prova på det ikväll. Låter kul tycker jag :) lovar att lägga upp bildbevis.. hehe

2008-04-10 @ 01:05:49
URL: http://njorun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0