Endorfinmissbrukare

För ett tag sedan fick jag en kommentar om att jag har en väldigt "bred" musiksmak, och jag tror inte att det var menat som en komplimang eftersom det i sammanhanget även yttrades "Den här låten var verkligen skitkass"!

Låten var faktiskt inte kass :-) men jag kan hålla med om att jag har ett väldigt öppet sinne för musik, och personligen ser jag det som något positivt. Jag tycker att det är tråkigt att begränsa sig till en genre eller en grupp, för man missar så mycket bra musik! För mig går det i perioder.... ibland är det klassiskt, ibland är det tung Metal..... och det irriterar folk av någon konstig anledning!

Sonen frågade häromdagen om jag inte lyssnade på Metallica längre..... och som vanligt fick jag förklara att det går i perioder :-) Jag lyssnar på det som ger mig något.... rent känslomässigt..... ungefär som de endorfinkickar man får av att träna.... och ibland är det Metallica, men andra gånger kan det vara Kanye West eller Britney Spears..... ge mig en endorfinkick och jag lyssnar, typ! Den bästa kombinationen.... eller en av dem ;-).... är att träna till riktigt bra musik, för dubbel endorfinkick kicks ass, och gör under för hälsan!!!

I dagens läge är perioderna ganska korta eftersom utbudet av bra musik är så stort. Jag lyssnar tills jag tröttnar och går sedan vidare till nästa låt.... eller album.... eller genre..... eller grupp! Allt för min endorfinkick! Rent krasst skulle man kunna se det som ett missbruk, fast ett ganska harmlöst sådant :-) 


Kommentarer
Postat av: Daniel

Men metallica går ändå inte Riktigt upp till Lili&Susie tycker jag!

2008-12-04 @ 16:54:15
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: "Lynette"

Den personen måste ha ett väldigt tråkigt liv som lägger energi på att störa sej på det!

Jag är nog lite som du, har alltid tyckt att jag kan lyssna på allt möjligt, varför begränsa sej?

Men som du sa...det går i perioder ju.

Jag är helt och hållet i ditt lag:/

2008-12-04 @ 20:06:38
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
Postat av: J

Endorfiner är ju faktiskt the shit =) Och jag håller med, har man bra musik på träningen så känns lite extra bra sådär!



Med koden menade jag att under nån timme eller så så var man tvungen att verifiera kommentarer på alla bloggar genom att skriva in två ord som var i en ruta.. sen försvann det illa kvickt och fick mig att se ut som en idiot.. yeye

2008-12-05 @ 14:55:53
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Honung

Folk är fan inte kloka.

2008-12-05 @ 15:02:58
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Tina

Då är jag också missbrukare. Älskar både hårdrock som Rammstein, Frank Sinatra, techno, soul... osv. Är periodare jag med!

2008-12-05 @ 21:41:33
URL: http://meanwhilesomewhereelse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0