Harig!

Nu har jag tittat på ett helt avsnitt av Morden i Midsomer utan att somna.... fast jag satt och gömde mig i makens famn.... för jag tyckte faktiskt att det var läskigt :-/ Det är riktigt pinsamt att erkänna att jag är en riktig fegis när det kommer till just sådana serier.... där folk blir mördade till höger och vänster! Tur att maken kom till undsättning :-)

När jag var mindre så tittade jag på Miami Vice och var livrädd för att det skulle ligga en alligator under sängen. Inte ens det faktum att jag var kär i Don Johnson kunde rädda mig från mardrömmarna..... man tycker ju att han kunde gjort en insats och räddat mig.... eller!?!

 
När jag sedan blev lite äldre tittade jag på Twin Peaks..... och den var heeeelt vrickad! Smygtittade på ett dubbelavsnitt dagen före julafton ett år... och kunde för allt i världen inte somna. Herregud vad jag blev paranoid!



På äldre dagar blev det Arkiv-X, som de flesta kanske inte tyckte var så läskig.... men det tyckte jag. Kanske int alla avsnitt, men tillräckligt många för att jag skulle ha mardrömmar :-| Till mitt försvar får jag väl säga att jag har en mycket livlig fantasi och inlevelseförmåga, och mina drömmar är för det mesta mycket värre än de värsta avsnitten ur någon av dessa serier.



Vilken serie är den läskigaste du sett....?
Eller jag kanske är den enda människan på jorden som tycker att de är läskiga :-/

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag håller med dig om ArkivX. En del var riktigt läskiga! Jag tittade på en serie som gick på fyran som handlade om ett samhälle som blir omgivet av en tät dimma och oväder och folk börjar dö..det figurerar en man med en käpp som ser ut som en orm i ena änden. Kommer inte ihåg vad serien heter men den såg jag och kusinen med nerverna på helspänn!

2008-07-09 @ 16:43:05
URL: http://tezet.blogg.se/
Postat av: anne

Twin Peaks ligger bra till. Efter ett avsnitt vågade jag inte stanna hemma ensam med M när han var baby och maken åkte bort, utan jag åkte hem till mamma. Från Schweiz!



Jag avskydde tom "Den gamle deckarräven", tyskt bråte på 70-talet. MUSIKEN var läskig. Nej, jag tittar inte på otäckheter, men till det räknar jag inte CSI, bara Criminal Minds. Ibland. Ofta...

2008-07-09 @ 18:15:19
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: ullrika

pinsamt, jo, men läbbigt var Tales from the Crypt... och dom du räknat upp. och de flesta omgångar av Big Brother och Paradise Hotel. fast av andra orsaker då ;)

2008-07-10 @ 00:00:58
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag tycker Medium är lika krypande otäck varje gång. Sett den?

2008-07-12 @ 11:30:24
URL: http://iconfess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0