Komplimanger!

Idag pratade jag och några av mina kvinnliga kollegor om komplimanger. Varför ska det sitta så långt inne att ge en annan människa en komplimang egentligen? Vi borde bli bättre på det! En kille på vårt jobb är generös med just komplimanger, och han gör inte så stor sak av det hela, så det blir liksom inte konstigt.....

Personligen är jag heeelt värdelös på att ta komplimanger på allvar, jag är liksom inte riktigt min typ, så jag förstår inte varför någon skulle vilja ge mig en komplimang :-/ (Ja, jag vet att det låter stört, men så är det) Samtidigt ger jag gärna folk komplimanger, och jag menar ju faktiskt alltid det jag säger, så varför skulle inte en person som ger mig en komplimang mena vad han/hon säger.

Tänk vad många människor det är som går omkring och tycker bra om dig, som uppskattar att du finns, som tycker att just du är snygg..... eller trevlig...... eller både och...... men som aldrig säger något! Jag tycker att det är riktigt tråkigt!!

Så nu uppmanar jag er alla att sprida lite glädje omkring er :-) Ge någon ni tycker om en komplimang...... eller varför inte ge en komplimang till en vilt främmande människa!

Herregud...... nu känner jag mig som Tomas DiLeva :-/

Kommentarer
Postat av: Kotteby

Det vara bara ett stavfel. Så det var ju inte så illa pinkat. Kan dina barn finska?



Och du, Satu-san.

Din blogg är grejt!!!

2008-09-17 @ 19:09:18
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Kotteby

Jag är född och uppvuxen i Sverige, men läste 1:an till 5:an i en finsk klass. Och de åren gjorde väl att behärskar finskan idag på det sätt jag gör. Min pappa har väl också malt finskan i mig. Sedan har jag många vänner i Finland, som jag mailar med.



Tyvärr lever jag i samma situation som dig. Jag har alltså inte lärt mina barn finska. Än är det väl inte försent, men jag har inte tålamodet till det. Min fru kommer dessutom gå raschan hemma om jag maler på med finska. Hon kan bara "ei saa peittää".



Och jag gör som min morbror gjorde. Körde huvudet i sanden. Idag är mina kusiner vansinniga på morbror att han aldrig lärde dem finska. Så jag får väl ta smällen från barnen när de är vuxna. Aj aj aj....

2008-09-17 @ 20:13:33
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Lynette

Jamen så är det ju!

Jag är helkass på att ta emot.

Har nya glasögon och några på jobbet gav komplimang...men äsch vadå dom där..ja dom får duga.

Varför säger man sådär?

2008-09-17 @ 20:13:49
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
Postat av: Susan

Di Leva är ju helt underbar!

2008-09-18 @ 00:11:07
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
Postat av: Mina

sån e jag me' men du har rätt, varför skulle nån säga nåt snällt om de egentligen inte menade det?! Ska tänka på det i fortsättningen och sprida lite mer glädje själv :)

2008-09-18 @ 22:13:50
URL: http://mina3.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0