Metal-brud goes Aguilera ;-)

Eftersom jag är en person som är väldigt lättpåverkad av musik, så är det inte svårt att förstå varför jag älskar Christina Aguilera (förlåt Andreas, egentligen är jag ju en metal-brud ;-).

Hon har en av de bästa rösterna i världen, och hon är inte rädd för att experimentera med olika genrer. Sen är det långt ifrån alla låtar som faller mig i smaken, men när de gör det blir jag helt hänförd. Det är otroligt mycket känsla i hennes texter och hon levererar dem alltid med inlevelse och hög klass!

Personligen gillar jag hennes "blues-låtar" där hennes röst är magisk, men jag älskar även hennes ballader som brukar ha sååååå sorgliga texter! Det finns ingen som kan leverera en ballad som Aguilera, och jag kan villigt erkänna att jag inte kan lyssna på låten Hurt utan att börja grina :-/ Det är helt sjukt, men jag kan verkligen inte hålla mig..... den slår an på någon ångest-framkallande sträng i mitt hjärta.... och det är så illa att jag måste byta radiostation om den spelas på radion! Men den är såååå ruskigt bra, tyvärr ;-)

Här är en av låtarna där jag tycker att hennes röst passar otroligt bra.... Mercy on Me :-)


Kommentarer
Postat av: Kotteby

Aguilera?

Nu sjönk du en nivå i min satu-har-skön-musiksmak.





Men F1-racet imorgon.

Fyyyyy fan vad det kommer krockas. Snacka om trångt.

undrar hur många som kör in i väggen i kurva 21?



Jag tippar på minst två stycken....

Hoppas hoppas hoppas Hamilton!

2008-09-28 @ 02:19:15
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Therese

Jag gillar också henne...väldigt mycket. Har nog alla skivor... Man förlåter henne för hennes vulgo-tid i och med många andra låtar.

2008-09-28 @ 14:32:47
URL: http://tezet.blogg.se/
Postat av: ullrika

jag har också alla hennes skivor tror jag (det är väl bara vår generation som fortfarande köper skivor?). gillar nästan allt. mest hennes röst. och hennes texter. visste inte att hon skrev själv tills jag såg ett intervjuprogram för några år sen. blev mycket förvånad. och gillade mer såklart!

2008-09-29 @ 23:17:37
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0