Skavlan

Jag har suttit och kollat på Skavlan där Anna Anka skulle vara med.... och har insett att jag faktiskt gillar Ankan lite... hon står för sina åsikter och kommer till Sverige trots att hon har rört runt i den svenska, nu något hätska, jämställdhetsdebatten. Hon är speciell... men hon är inte falsk... och hon verkar ha ett otroligt bra självförtroende!! So who am I to judge her??

Även Henrik Schyffert och Jay-Z var med i programmet.... en rätt udda kombo faktiskt :-) och sist men inte minst Melody Gardot. Alltså kändisar i all ära.... men denna kvinna trollband mig.... hennes röst är så otroligt behaglig att lyssna på! Hennes sång får mig att tänka på gamla svartvita filmer... och Monica Zetterlund... och jag kan inte sluta lyssna. Hon har dessutom en otroligt intressant historia bakom sig.... vilket gör hennes karriär ännu mer faschinerande.


Här är en av hennes låtar som jag är väldigt förtjust i.... enjoy ;-)

Melody Gardot - Our Love is Easy



Kommentarer
Postat av: maja

Njaa jag vet inte vad jag tycker...om Ankan alltså. Väldigt special lady i alla fall. Bra musik som alltid!

2009-09-26 @ 19:48:34
URL: http://hosmajablogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0