Det finns hopp...

...även för en gammal travare, som Frida är :-) Igår var hon med i en hopptävling för första gången i sitt liv... och det var Mickaela (som annars huserar på Gormgården) som red på Frida... och de var så fina tillsammans! Även Mickaelas lillasyster Wilma tävlade, med sin lilla shettis Bella... och så grannens tös Elin på fina snö, som red felfritt på alla höjder som hon tävlade i!

Vid sidan av tävlingsbanan stod vi vuxna och stolt tittade på.... vilka tjejer vi har här i byn!! Så himla duktiga :-) Nästa år så förväntas tydligen jag tävla Frida.... och det vet jag inte riktigt om jag har nerver för.... men lillan ska iallafall göras redo för hopptävlingar.... men först måste hon hårdtränas ;-)


Här kommer lite bilder från gårdagen...

Vi börjar med nyblivna pappan Atlas.... så himla fin :-)



Här har vi Elin på Snö



Här är Wilma på Bella....



...som travar mellan alla hinder, för att sedan stanna och promenera över :-)



Snö är jätteduktig på att hoppa...



Mickaela och Frida...



....ett så fint ekipage!



Det är för övrigt Mickaela som har tagit initiativet till att hoppa med Frida,
då hon har sin häst till försäljning i Skåne och väntar på att få köpa en hopphäst.
Så det var en win win situation för oss båda att hon fick låna Frida,
eftersom jag nu har en häst som jag kan hoppa med!










Det gäller att få med sig bakbenen :-)







Ett gäng stolta tjejer som gjort ett riktigt bra jobb och fått fina rosetter :-)




Kommentarer
Postat av: Qilaq

Din häst är sjuuukt fin!! :D

2010-06-24 @ 23:30:42
URL: http://eahunddagis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va kul..... faan hoppa är livet!

2010-06-25 @ 10:13:19
Postat av: Caroline

Sorry... ovanstående kommentar var från miiiig ;)

2010-06-25 @ 10:14:54
URL: http://zaracaroline.blogg.se/
Postat av: Therese

Shit vad kul! Klart du ska tävla henne nästa sommar;) Ska bli så jävla kul att träffa både dig och pållen i sommar. Ridkläderna kommer defenitivt åka med:)



Och det slog mig precis att vi ska dricka jävligt mycket vin i Munken. Det blir ju en del att dricka om vi ska ta igen alla missade vinflaskor sedan i december.... Fan vad gött vi ska ha det;)

2010-06-26 @ 16:20:39
URL: http://cazadora.blogg.se/
Postat av: ullisar

götapetter så snygg hon är! och det syns att hon har en såndär flygande trav. har aldrig ridit en sån häst men det ser fantastiskt ut! fast det är kanske stötigt?



lilla Snö ser ju ut som en verklig vinnare! tur det plockas poäng i söthet istället ;)



ps. jag hade ju gissat tvärtomnamn på ponnyerna på översta bilderna... kul med oväntade namn!

2010-06-29 @ 23:10:09
URL: http://ullrika.se
Postat av: annie

Jag ser att Frida trivs och utvecklas =) Vilken storhoppare. Hon är i jättefin form. Jag är super glad att hon fick bo hos er.



Ha det bra / Annie

2010-07-04 @ 12:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0