En oväntad twist i ödet!

Oj, jag vet inte var jag ska börja någonstans, men jag kan säga att jag eventuellt har fått timvikariat inom hemtjänsten.... och detta har fått mina tankar att börja snurra!

Innan vi flyttade hit till Jämtland funderade jag lite över vad för slags jobb jag kunde tänka mig att ha om det inte fanns något i Optikbranschen, och då var faktiskt hemtjänsten något som fanns med på listan. Jag tycker att det är ett viktigt yrke, som är lite underskattat, men där man kanske kan känna att man gör nytta. I vilket fall så fick jag en förfrågan från en vän här i byn om jag kunde tänka mig att bli timvikare och jag nappade givetvis direkt :-)

Tanken är i sådana fall att jag ska praktisera i en månad via arbetsförmedlingen, för att få delegering, alltså rätt att ge mediciner till vårdtagarna, och att jag sedan ska kunna funka som vikarie. Detta är något jag ser fram emot... och det känns rätt! Sen får man ju se om jag trivs... men det tror jag att jag ska göra... faktiskt!

Iallafall så funderar jag på att söka till Undersköterskeutbildningen till hösten eller våren, lite beroende på jobb och motivation. Det öppnar otroligt många dörrar, och det känns som att möjligheterna är oändliga om man skulle vilja vidareutbilda sig därifrån.

Ja, tanken är god... men vi får se om allt löser sig i verkligheten också... säger den luttrade realisten med horn, svans och treudd som sitter på min axel ;-)

Kommentarer
Postat av: Emma Andersson

Vad roligt att du (troligtvis) fått jobb! Grattis! Det brukar väl ofta bli en hel del jobb för timvikarier i den branschen efter vad jag hört...

2010-03-21 @ 16:20:46
Postat av: Caroline

Va kul Satu, GRATTIS!

Jobbade inom hemtjänsten för 10 år sen (faan va det lät länge sen) och trivdes enormt mycket. Finns så mycket goa "gamlingar" men även vissa mindre goa =)

2010-03-23 @ 19:04:03
URL: http://zaracaroline.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag är lite inne på samma spår som dig... =)

2010-03-24 @ 00:02:51
URL: http://iconfess.blogg.se/
Postat av: Maja

Kul!!! Gratts, har själv jobbat inom hemtjänst och tycker som du att det är alltför ouppskattat.

2010-03-24 @ 11:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0